X.A.A. LIVE
σχόλια για τη συνεδρίαση online...
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ...
Του Πάσχου Μανδραβέλη
Ενα από τα λίγα καλά της κρίσης είναι η αναζήτηση. Επειτα από πολλά χρόνια, θα λέγαμε, «ιδεολογικής μακαριότητας» οι πολίτες αναζητούν σε μεγαλύτερο βάθος τα αίτια της τωρινής τους κατάστασης. Οι περισσότεροι νιώθουν ότι εύκολοι αφορισμοί, «δεν υπάρχει κράτος...», «για όλα φταίνε οι πολιτικοί...», «εμπρός της γης οι κολασμένοι...» κ.ά. δεν μπορούν να εξηγήσουν αυτό που ζούμε. Οτι η πραγματικότητα μπορεί να περιλαμβάνει τα παραπάνω, αλλά δεν είναι επαρκής απάντηση. Αντιθέτως, η πολιτική είναι πιο σύνθετη από όσα φωνασκούν οι παντός χρώματος λαϊκιστές.
Αυτή η μεταστροφή εμφανίζεται ανάγλυφα και στη βιβλιοπαραγωγή. Στα ράφια των βιβλιοπωλείων εμφανίζονται πλέον και βιβλία που παλαιά θα τα ονόμαζαν «νεοφιλελεύθερα» ή στην καλύτερη περίπτωση «ρεφορμιστικά». Στη χορεία των τελευταίων ανήκει και το πόνημα του Κάρλο Ροσέλι «Φιλελεύθερος Σοσιαλισμός» που επανεκδόθηκε στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πόλις (πρωτοκυκλοφόρησε 2005 από τις εκδόσεις Κούριερ).
Ο Κάρλο Ροσέλι (1899 -1937) δεν υπήρξε γιαλαντζί, ούτε κρατικοδίαιτος επαναστάτης. Εζησε στις εξορίες -εκεί έγραψε το 1929 τον «Φιλελεύθερο Σοσιαλισμό»- τραυματίστηκε στον ισπανικό εμφύλιο, δολοφονήθηκε από τους φασίστες του Μουσολίνι. Πιο επαναστατικό, όμως, ήταν η εγκατάλειψη της θαλπωρής που προσφέρει το δόγμα σε εποχές δύσκολες για τους ρεβιζιονιστές. Αυτούς τους δολοφονούσαν και οι μεν και οι δε. Και οι φασίστες και οι κομμουνιστές.
Μοιάζει παράταιρος
Ο τίτλος «Φιλελεύθερος Σοσιαλισμός» μοιάζει παράταιρος. Πολλοί πιστεύουν ότι ο φιλελευθερισμός είναι στον αντίποδα του σοσιαλισμού. Οχι, λέει ο Ροσέλι, αν και υπάρχει η σύγκρουση ελευθερίας και ισότητας, η οποία έχει βαθύτερες ρίζες. Οπως γράφει στον πρόλογό του, οι δύο αυτές έννοιες προέρχονται από τον αρχαιοελληνικό ορθολογισμό και τον μεσσιανισμό του Ισραήλ, δύο κυρίαρχες και πολλές φορές αλληλοσυγκρουόμενες πτυχές του δυτικού πολιτισμού. «Ο ένας», δηλαδή ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός, γράφει ο Ροσέλι, «ενέχει την αγάπη για την ελευθερία, τον σεβασμό της αυτονομίας, μια αρμονική και αποστασιοποιημένη αντίληψη της ζωής. Ο άλλος μια δικαιοσύνη εντελώς επίγεια, τον μύθο της ισότητας, ένα πνευματικό μαρτύριο που απαγορεύει οποιαδήποτε επιείκεια». Το τρίπτυχο, λοιπόν, της Γαλλικής Επανάστασης «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφότητα», δεν γέννησε την αντίφαση στον δυτικό πολιτισμό. Απλώς τη συνόψισε.
Τον τελευταίο καιρό υπάρχει και στην Ελλάδα μια σύγκλιση Φιλελευθέρων και Σοσιαλιστών κάτω από τη σημαία του εκσυγχρονισμού της ελληνικής κοινωνίας. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Ο φιλελευθερισμός για τον Ροσέλι είναι κάτι «περισσότερο από σύστημα πολιτικής μηχανικής. Είναι ένα είδος συμφώνου πολιτισμού, που οι άνθρωποι όλων των πεποιθήσεων συνάπτουν μεταξύ τους για να διασώσουν στον αγώνα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά τους... Η φιλελεύθερη μέθοδος πολιτικού αγώνα δεν επιδέχεται προσδιορισμούς. Δεν είναι και δεν μπορεί να είναι ούτε αστική ούτε σοσιαλιστική ούτε συντηρητική ούτε επαναστατική όσο και αν εκ της φύσεως τείνει να ευνοήσει τις ανάγκες της προόδου».
Από την άλλη όμως η σύγκλιση των καθ’ ημάς Σοσιαλιστών και Φιλελεύθερων είναι αμήχανη. Οι πρώτοι συνηθίζουν να λένε: «Ξέρετε, εμείς δεν είμαστε “κακοί νεοφιλελεύθεροι”. Είμαστε οι “καλοί πολιτικά φιλελεύθεροι”». Για τη σχέση της Αριστεράς με τον πολιτικό φιλελευθερισμό θα αναφερθούμε παρακάτω, αλλά αν ψάξουμε στο βάθος τον οικονομικό φιλελευθερισμό θα διαπιστώσουμε ότι υπάρχει μια περίεργη θεμελιακή σύγκλιση της σκέψης του Μαρξ με ένα από τους μεγαλύτερους φιλόσοφους της ελευθερίας τον Φρίντριχ Χάγιεκ.
Ο Μαρξ θεωρούσε την οικονομία οικοδόμημα πάνω στην οποία χτίζεται το εποικοδόμημα της πολιτικής. Το ίδιο ισχυρίζεται και ο Χάγιεκ. Μας λέει με λίγα λόγια ότι αυτός που ελέγχει το πουγκί, δηλαδή αυτός που ελέγχει την οικονομία, τελικά ελέγχει και την πολιτική διαδικασία. Δεν μπορεί να αναπτυχθεί σε βάθος ο πολιτικός φιλελευθερισμός, όταν η οικονομία -δηλαδή τα προς το ζην- ελέγχεται από μια κάστα πολιτικών, γραφειοκρατών κ.λπ. Επομένως, οι διαφορές μεταξύ δημοκρατικού σοσιαλισμού και οικονομικού φιλελευθερισμού δεν αποτελούν χάσμα. Αντιθέτως, υπάρχει χάσμα μεταξύ της κρατικιστικής εκδοχής του μαρξισμού με τον φιλελευθερισμό.
Ο οικονομικός φιλελευθερισμός δεν νοιάζεται ποιος κατέχει τα μέσα παραγωγής. Μπορεί να ανήκουν σε συνεταιρισμούς, στους εργαζόμενους, να είναι εθελοντικές κολεκτίβες κ.λπ. ή ό,τι άλλο επιθυμούν οι Σοσιαλιστές. Σ’ αυτό που αντιτίθεται οι Φιλελεύθεροι είναι να γίνονται όλοι οι φορολογούμενοι μέτοχοι με το ζόρι, είτε κατέχοντας κρατικές επιχειρήσεις, είτε χρηματοδοτώντας ιδιωτικές. Το πρόβλημα των Φιλελεύθερων είναι το κράτος που ασκεί το μονοπώλιο της βίας και στον τομέα της οικονομίας.
Το φασιστικό φαινόμενο
Αλλά εκτός αυτών ο «Φιλελεύθερος Σοσιαλισμός» είναι ένα επίκαιρο βιβλίο γιατί εμπεριέχει την καλύτερη περιγραφή του φασιστικού φαινομένου. Αναφέρεται μεν στον Μεσοπόλεμο στην Ιταλία, αλλά αποτελεί κι ένα διαχρονικό καμπανάκι. «Ο φασισμός», γράφει, «υπήρξε κατά κάποιο τρόπο η αυτοβιογραφία ενός λαού που απορρίπτει την πολιτική πάλη, που λατρεύει την ομοφωνία, που αποφεύγει την αίρεση, που ονειρεύεται τον θρίαμβο της ευκολίας, της σιγουριάς...». Μας λέει αυτό τίποτε για την σημερινή ελληνική κοινωνία που απαίτησε την ομοφωνία στο Μακεδονικό και γενικώς στα εθνικά θέματα, ή ακόμη και στο Γιουγκοσλαβικό, μια κοινωνία που τιμωρεί τις πολιτικές, πολιτιστικές και θρησκευτικές αιρέσεις;
«Η πάλη ενάντια στον φασισμό», συνεχίζει ο Κάρλο Ροσέλι, «δεν σημαίνει μόνο να παλεύει κανείς ενάντια στην άγρια και τυφλή ταξική αντίδραση, αλλά ενάντια σε ένα είδος ιταλικής νοοτροπίας (βάλτε στη θέση της ελληνικής) ευαισθησίας, παράδοσης που ενστερνίζονται ασυνείδητα, δυστυχώς, ευρεία τμήματα του λαού». Οπως το τοποθετεί ο Ροσέλι, η πάλη αυτή υπάρχει στη χώρα μας και είναι η πάλη του εκσυγχρονισμού ενάντια στον λαϊκισμό. Είναι η πάλη που βλέπουμε ενάντια σε μεσαιωνικές αντιλήψεις της Εκκλησίας (οι οποίες μάλιστα βαφτίζονται παράδοση), ενάντια στην ομοφωνία του κυρίαρχου οικονομικού δόγματος του κρατισμού, υπέρ της ελευθερίας του λόγου των αιρετικών.
Τέλος, ο Κάρλο Ροσέλι έχει δυο κουβέντες και για τους λάτρεις της «επαναστατικής» ρητορείας: «Αυτοί που αρέσκονται να γεμίζουν το στόμα τους με ηχηρές επικλήσεις εξέγερσης, εξισωτικής, αναγκαίας, ιστορικής βίας είναι συνήθως οι πλέον ανίκανοι, και λόγω της παιδείας τους και των ανθρωπιστικών κινήτρων που τους εμπνέουν, να οργανώσουν σοβαρά ένα επαναστατικό κίνημα... Διότι μόλις η αστική τάξη, εκμεταλλευόμενη περίτεχνα τις ανατρεπτικές διακηρύξεις τους, παραβιάσει τη νομιμότητα, αυτοί δεν ξέρουν τίποτε άλλο από το να επικαλούνται τους ιερούς συνταγματικούς χάρτες που παραβιάστηκαν, τα φυσικά δικαιώματα που ποδοπατήθηκαν, το απαρνημένο πνεύμα ανθρωπιάς, στηλιτεύοντας με στόμφο τα κλομπ των αστών -τα οποία, αλίμονο, πολύ συχνά χειρίζονται αυθεντικοί προλετάριοι...».
www.kathimerini.gr
σχόλια για τη συνεδρίαση online...
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ...
Του Πάσχου Μανδραβέλη
Ενα από τα λίγα καλά της κρίσης είναι η αναζήτηση. Επειτα από πολλά χρόνια, θα λέγαμε, «ιδεολογικής μακαριότητας» οι πολίτες αναζητούν σε μεγαλύτερο βάθος τα αίτια της τωρινής τους κατάστασης. Οι περισσότεροι νιώθουν ότι εύκολοι αφορισμοί, «δεν υπάρχει κράτος...», «για όλα φταίνε οι πολιτικοί...», «εμπρός της γης οι κολασμένοι...» κ.ά. δεν μπορούν να εξηγήσουν αυτό που ζούμε. Οτι η πραγματικότητα μπορεί να περιλαμβάνει τα παραπάνω, αλλά δεν είναι επαρκής απάντηση. Αντιθέτως, η πολιτική είναι πιο σύνθετη από όσα φωνασκούν οι παντός χρώματος λαϊκιστές.
Αυτή η μεταστροφή εμφανίζεται ανάγλυφα και στη βιβλιοπαραγωγή. Στα ράφια των βιβλιοπωλείων εμφανίζονται πλέον και βιβλία που παλαιά θα τα ονόμαζαν «νεοφιλελεύθερα» ή στην καλύτερη περίπτωση «ρεφορμιστικά». Στη χορεία των τελευταίων ανήκει και το πόνημα του Κάρλο Ροσέλι «Φιλελεύθερος Σοσιαλισμός» που επανεκδόθηκε στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πόλις (πρωτοκυκλοφόρησε 2005 από τις εκδόσεις Κούριερ).
Ο Κάρλο Ροσέλι (1899 -1937) δεν υπήρξε γιαλαντζί, ούτε κρατικοδίαιτος επαναστάτης. Εζησε στις εξορίες -εκεί έγραψε το 1929 τον «Φιλελεύθερο Σοσιαλισμό»- τραυματίστηκε στον ισπανικό εμφύλιο, δολοφονήθηκε από τους φασίστες του Μουσολίνι. Πιο επαναστατικό, όμως, ήταν η εγκατάλειψη της θαλπωρής που προσφέρει το δόγμα σε εποχές δύσκολες για τους ρεβιζιονιστές. Αυτούς τους δολοφονούσαν και οι μεν και οι δε. Και οι φασίστες και οι κομμουνιστές.
Μοιάζει παράταιρος
Ο τίτλος «Φιλελεύθερος Σοσιαλισμός» μοιάζει παράταιρος. Πολλοί πιστεύουν ότι ο φιλελευθερισμός είναι στον αντίποδα του σοσιαλισμού. Οχι, λέει ο Ροσέλι, αν και υπάρχει η σύγκρουση ελευθερίας και ισότητας, η οποία έχει βαθύτερες ρίζες. Οπως γράφει στον πρόλογό του, οι δύο αυτές έννοιες προέρχονται από τον αρχαιοελληνικό ορθολογισμό και τον μεσσιανισμό του Ισραήλ, δύο κυρίαρχες και πολλές φορές αλληλοσυγκρουόμενες πτυχές του δυτικού πολιτισμού. «Ο ένας», δηλαδή ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός, γράφει ο Ροσέλι, «ενέχει την αγάπη για την ελευθερία, τον σεβασμό της αυτονομίας, μια αρμονική και αποστασιοποιημένη αντίληψη της ζωής. Ο άλλος μια δικαιοσύνη εντελώς επίγεια, τον μύθο της ισότητας, ένα πνευματικό μαρτύριο που απαγορεύει οποιαδήποτε επιείκεια». Το τρίπτυχο, λοιπόν, της Γαλλικής Επανάστασης «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφότητα», δεν γέννησε την αντίφαση στον δυτικό πολιτισμό. Απλώς τη συνόψισε.
Τον τελευταίο καιρό υπάρχει και στην Ελλάδα μια σύγκλιση Φιλελευθέρων και Σοσιαλιστών κάτω από τη σημαία του εκσυγχρονισμού της ελληνικής κοινωνίας. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Ο φιλελευθερισμός για τον Ροσέλι είναι κάτι «περισσότερο από σύστημα πολιτικής μηχανικής. Είναι ένα είδος συμφώνου πολιτισμού, που οι άνθρωποι όλων των πεποιθήσεων συνάπτουν μεταξύ τους για να διασώσουν στον αγώνα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά τους... Η φιλελεύθερη μέθοδος πολιτικού αγώνα δεν επιδέχεται προσδιορισμούς. Δεν είναι και δεν μπορεί να είναι ούτε αστική ούτε σοσιαλιστική ούτε συντηρητική ούτε επαναστατική όσο και αν εκ της φύσεως τείνει να ευνοήσει τις ανάγκες της προόδου».
Από την άλλη όμως η σύγκλιση των καθ’ ημάς Σοσιαλιστών και Φιλελεύθερων είναι αμήχανη. Οι πρώτοι συνηθίζουν να λένε: «Ξέρετε, εμείς δεν είμαστε “κακοί νεοφιλελεύθεροι”. Είμαστε οι “καλοί πολιτικά φιλελεύθεροι”». Για τη σχέση της Αριστεράς με τον πολιτικό φιλελευθερισμό θα αναφερθούμε παρακάτω, αλλά αν ψάξουμε στο βάθος τον οικονομικό φιλελευθερισμό θα διαπιστώσουμε ότι υπάρχει μια περίεργη θεμελιακή σύγκλιση της σκέψης του Μαρξ με ένα από τους μεγαλύτερους φιλόσοφους της ελευθερίας τον Φρίντριχ Χάγιεκ.
Ο Μαρξ θεωρούσε την οικονομία οικοδόμημα πάνω στην οποία χτίζεται το εποικοδόμημα της πολιτικής. Το ίδιο ισχυρίζεται και ο Χάγιεκ. Μας λέει με λίγα λόγια ότι αυτός που ελέγχει το πουγκί, δηλαδή αυτός που ελέγχει την οικονομία, τελικά ελέγχει και την πολιτική διαδικασία. Δεν μπορεί να αναπτυχθεί σε βάθος ο πολιτικός φιλελευθερισμός, όταν η οικονομία -δηλαδή τα προς το ζην- ελέγχεται από μια κάστα πολιτικών, γραφειοκρατών κ.λπ. Επομένως, οι διαφορές μεταξύ δημοκρατικού σοσιαλισμού και οικονομικού φιλελευθερισμού δεν αποτελούν χάσμα. Αντιθέτως, υπάρχει χάσμα μεταξύ της κρατικιστικής εκδοχής του μαρξισμού με τον φιλελευθερισμό.
Ο οικονομικός φιλελευθερισμός δεν νοιάζεται ποιος κατέχει τα μέσα παραγωγής. Μπορεί να ανήκουν σε συνεταιρισμούς, στους εργαζόμενους, να είναι εθελοντικές κολεκτίβες κ.λπ. ή ό,τι άλλο επιθυμούν οι Σοσιαλιστές. Σ’ αυτό που αντιτίθεται οι Φιλελεύθεροι είναι να γίνονται όλοι οι φορολογούμενοι μέτοχοι με το ζόρι, είτε κατέχοντας κρατικές επιχειρήσεις, είτε χρηματοδοτώντας ιδιωτικές. Το πρόβλημα των Φιλελεύθερων είναι το κράτος που ασκεί το μονοπώλιο της βίας και στον τομέα της οικονομίας.
Το φασιστικό φαινόμενο
Αλλά εκτός αυτών ο «Φιλελεύθερος Σοσιαλισμός» είναι ένα επίκαιρο βιβλίο γιατί εμπεριέχει την καλύτερη περιγραφή του φασιστικού φαινομένου. Αναφέρεται μεν στον Μεσοπόλεμο στην Ιταλία, αλλά αποτελεί κι ένα διαχρονικό καμπανάκι. «Ο φασισμός», γράφει, «υπήρξε κατά κάποιο τρόπο η αυτοβιογραφία ενός λαού που απορρίπτει την πολιτική πάλη, που λατρεύει την ομοφωνία, που αποφεύγει την αίρεση, που ονειρεύεται τον θρίαμβο της ευκολίας, της σιγουριάς...». Μας λέει αυτό τίποτε για την σημερινή ελληνική κοινωνία που απαίτησε την ομοφωνία στο Μακεδονικό και γενικώς στα εθνικά θέματα, ή ακόμη και στο Γιουγκοσλαβικό, μια κοινωνία που τιμωρεί τις πολιτικές, πολιτιστικές και θρησκευτικές αιρέσεις;
«Η πάλη ενάντια στον φασισμό», συνεχίζει ο Κάρλο Ροσέλι, «δεν σημαίνει μόνο να παλεύει κανείς ενάντια στην άγρια και τυφλή ταξική αντίδραση, αλλά ενάντια σε ένα είδος ιταλικής νοοτροπίας (βάλτε στη θέση της ελληνικής) ευαισθησίας, παράδοσης που ενστερνίζονται ασυνείδητα, δυστυχώς, ευρεία τμήματα του λαού». Οπως το τοποθετεί ο Ροσέλι, η πάλη αυτή υπάρχει στη χώρα μας και είναι η πάλη του εκσυγχρονισμού ενάντια στον λαϊκισμό. Είναι η πάλη που βλέπουμε ενάντια σε μεσαιωνικές αντιλήψεις της Εκκλησίας (οι οποίες μάλιστα βαφτίζονται παράδοση), ενάντια στην ομοφωνία του κυρίαρχου οικονομικού δόγματος του κρατισμού, υπέρ της ελευθερίας του λόγου των αιρετικών.
Τέλος, ο Κάρλο Ροσέλι έχει δυο κουβέντες και για τους λάτρεις της «επαναστατικής» ρητορείας: «Αυτοί που αρέσκονται να γεμίζουν το στόμα τους με ηχηρές επικλήσεις εξέγερσης, εξισωτικής, αναγκαίας, ιστορικής βίας είναι συνήθως οι πλέον ανίκανοι, και λόγω της παιδείας τους και των ανθρωπιστικών κινήτρων που τους εμπνέουν, να οργανώσουν σοβαρά ένα επαναστατικό κίνημα... Διότι μόλις η αστική τάξη, εκμεταλλευόμενη περίτεχνα τις ανατρεπτικές διακηρύξεις τους, παραβιάσει τη νομιμότητα, αυτοί δεν ξέρουν τίποτε άλλο από το να επικαλούνται τους ιερούς συνταγματικούς χάρτες που παραβιάστηκαν, τα φυσικά δικαιώματα που ποδοπατήθηκαν, το απαρνημένο πνεύμα ανθρωπιάς, στηλιτεύοντας με στόμφο τα κλομπ των αστών -τα οποία, αλίμονο, πολύ συχνά χειρίζονται αυθεντικοί προλετάριοι...».
www.kathimerini.gr

Καλημέρα σε όλους
ΑπάντησηΔιαγραφήερημιά, που είναι ο Γιάνναρος οέο;
ΠΑΡΟΝ χαχα καλημέρα ΔΗΜΗΤΡΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα σε όλους τους φίλους Καλή εβδομάδα
ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑ ευχαριστώ για την αφιέρωση
κλμ
ΑπάντησηΔιαγραφήτι να σε κανω Γιαννακι..σμπάθειες ειναι αυτες..
για να δουμε σημερα τη συνεχεια..γιατι
πολυ τρεξαμε ,συμφωνα με καποιους ηλιθιους "αναλυτες"
Αχαρτοι θα είναι χαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑ
Χ.Α.: Που οδηγεί το ράλι που δεν πίστεψε κανείς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου Βασίλη Γεώργα
Μην χάσετε την παπαριά της ημέρας. Πού αλλού; Στο capital.
http://www.capital.gr/News.asp?id=1848007
Κατά τα λοιπά, προσοχή στις εξαερώσεις.
Την καλημέρα μου.
Καλημέρα σε όλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα,καλημερα σε ολους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκοψε σημερα η ΤΕΝΕΡΓ και ξεκινησε απο τα 3.08..
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΔΤΡ παει προς το 140 εκει αποκομιζωμεν κερδη και..βλεπουμε
Bloomberg Athens @BloombergAthens
ΑπάντησηΔιαγραφήGREECE’S STOURNARAS SPEAKS ON BLOOMBERG TELEVISION
Bloomberg Athens @BloombergAthens
STOURNARAS SAYS GREECE FULLY COVERED UNTIL AUG. '14 STOURNARAS SAYS DISCUSSING FINANCE GAP WITH PARTNERS
Bloomberg Athens @BloombergAthens
*STOURNARAS SAYS GERMAN ELECTION NOT A GREEK CONCERN EITHER *STOURNARAS SAYS GREEK CONCERN TO HAVE PRIMARY SURPLUS THIS YEAR
Καλημέρα...έ, αν είναι δηλώσεις του κ. υπουργού να τις λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας...όπως και εκείνες όταν ήταν στην εμπορική τράπεζα και έγραφε ιστορία με τη χρήση των αντληθέντων κεφαλαίων από την ΑΜΚ, στο ΙΟΒΕ και έβλεπε την ανάπτυξη να τρέχει για να προλάβει να έρθει...ας σοβαρευτούμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήChriscon ,καθε φορα κοιταμε χρονο και θεση..στην πολιτικη και την οικονομια αλλαζουν γνωμες-προβλεψεις-συμπεριφορες με την παροδο του χρονου..
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι επενδυτες δεν κρινουν με το τι ελεγε ο Σαμαρας το 1993 η ο Στουρναρας το 2006 ουτε εκριναν το Σημιτη το 2000 με το τι εκανε το 1985
Οσοι το κανουν ,κανουν λαθος κατα την αποψη μου
Σωστά...γιατί ο άνθρωπος μπορεί να έχει αλλάξει και να μην αραδιάζει ένα κάρο αρλούμπες...μπορεί να παρασύρθηκε...μπορεί να είδε το φώς στην άκρη του τούνελ...ε, πως να το κάνουμε, διαθέτει και ένα κύρος και πρέπει να τον ακούμε...τέλος συζήτησης...
ΑπάντησηΔιαγραφήοι δηλωσεις των πολιτικων ειναι διαχρονικες και γραφουν ιστορια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤσοβολα δωστα ολα...
εκανε ενα δωρακι στον εαυτου ..
μαζι τα φαγαμεν
λεφτα υπαρχουν
κλπ
αειμνηστος Γιαννόπλος...
ΑπάντησηΔιαγραφήενα κωλοσπιτο πηρε(για τη λεβιετζου)
με δανεικα απο φιλους Χαλαγκ,Παπουλια κλπ
Ηλια,αλλο πραγμα ΣΗΜΑΔΙΑΚΕΣ φρασεις στα 30 χρονια στις χιλιαδες δηλωσεις ..
ΑπάντησηΔιαγραφήοποιος δεν ξεχωριζει χρονους-ομιλητη-εποχες και κυριως αν αυτος ΕΠΕΝΔΥΕΙ
μπορει να κατσει στην ΕΤΕ απο τα 180 ευρω μεχρι τα 2
Αλλα the opinion is like an asshole ,everybody has one
ωχ ,παλι τρουπες...
ΑπάντησηΔιαγραφήκαθώς λοιπόν, μπορείτε να ξεχωρίσετε τις τρύπες και να διακρίνετε τον τύπο τους, ας πορευθείτε με τον κ. υπουργό σας...και καλή πορεία.
ΑπάντησηΔιαγραφή...η ΜΙΓα του...μαγου ,τσαμπουκαλευεται;;;
ΑπάντησηΔιαγραφή..........
πανω απο 0.305
καλα μη φωναζεις..
H MIΓ κινειται πανω απο τον εκθ. 50 αρη,μια πρωτη καλη κινηση.Πανω απο 0,3150 η κινηση θα ειναι εντονη..
ΑπάντησηΔιαγραφήChriscon ανοιγεις-και κλεινεις-μια κουβεντα. Αν ηθελες να μην πουμε μια αποψη ας το ελεγες.Ελευθερη γνωμη ειναι εδω..
ευπρόσδεκτες οι απόψεις σας...εξάλλου ο χώρος σας ανήκει..εγώ είμαι φιλοξενούμενος...απλώς νομίζω πως υπάρχουν κάποιες εμμονές σε πρόσωπα που σας εκθέτουν...αυτό φαίνεται βεβαίως και από την ενόχλησή σας...δεν υπάρχει όμως λόγος να χαλάτε τη διάθεσή σας ευρισκόμενος σε διακοπές....καλή συνέχεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μου ανηκει τιποτα,απλα διαχειριζομαι ενα χωρο με οποιον θελει να συμμετεχει η απλα να παρακολουθει..
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρεθεσα αποσπασματα του ΥΠΟΙΚ σε συνεντευξη στο Bloomberg .Οι θεσμικες θεσεις μ ενδιαφερουν οχι τα προσωπα.Πριν καποιες μερες αναδημοσιευσα αρθρο του Σοιμπλε ,τον οποιον αντιπαθω για πολλους λογους,αλλα ειναι ΥΠΟΙΚ της Γερμανιας..
Την διαθεση μου δεν την χαλαω ουτε οταν δουλευω 13 ωρες την ημερα,ποσο μαλλον τωρα που αγναντευω τη θαλασσα
Να εισαι καλα,δεν ενοχλουμαι απο τις αντιθετες αποψεις.Απλα απαντω συμμετεχοντας..Ισα-ισα τις επιζητω.
chriscon...
ΑπάντησηΔιαγραφήεδω δεν ειναι κλειστο ιδιωτικο κλπουμπ..
ριξε τις αποψεις σου..
ασε τις ειρωνειες
Προσεχουμε το 918,60 ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλη, η ΠΕΙΡ μετά το 1,07 που βλέπει?
ΑπάντησηΔιαγραφή... ψωνίσαμε και λίγα ετε, έτσι για να περνάει η ώρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνδρεα 1,21-1,22 σχετικα ευκολα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγναντεύεις τη θάλασσα? βρε κοιτά την οθόνη και τους χάρακες... Είμαστε σε πονηρά ύδατα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν κ με το ΘΔ στα χαρακώματα δεν φοβάμαι τίποτα!
Καλημέρα σε όλο τον κόσμο απο την πανέμορφη ´Απελλα...
Ευχαριστώ Μιχάλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμπρέλα 6 ευρω για τους ξένους και 5 για τους έλληνες γιατι δεν μπορούν να μας κόψουν απόδειξη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο....
Γιαννη ,ε μια ματια τη ριχνω..0,48 ο 200αρης της ΑΛΦΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλ με 6 ευρω,παιρνεις αποδειξη??
ΑπάντησηΔιαγραφή... αντί να την αγοράσεις Γιάννη, γιατί δεν την νοικιάζεις; χεχε
ΑπάντησηΔιαγραφήΠουληθηκε ο 902 του ΚΚΕ.Προς το παρον σε αγνωστο αγοραστη..48 εργαζομενοι απολυθηκαν.
ΑπάντησηΔιαγραφή... κάτσε να δεις πιο κλισέ κολλάει εδώ
ΑπάντησηΔιαγραφήα ναι θυμήθηκα
Την προκλητική απόφαση της κυβέρνησης που με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου δίνει τη δυνατότητα στους υπουργούς να βάζουν λουκέτο, να συγχωνεύουν και να καταργούν δημόσιους οργανισμούς, οδηγώντας με αυτόν τον τρόπο χιλιάδες εργαζόμενους στο δρόμο καταδικάζει το ΚΚΕ.
Σύμφωνα με δήλωση του Περισσού «η απόφαση αυτή πρέπει να συναντήσει την καταδίκη και την αποφασιστική αγωνιστική απάντηση όλων των εργαζομένων, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα».
Απόδειξη δεν παίρνεις με τίποτα!!!! Και μάλιστα εν γνώση του Δημάρχου ( αλήθεια έτσι μας είπε).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά στους έλληνες επιστρέφουν τον ΦΠΑ!!!!
ΘΔ σαν να την Αγόρασα ειναι... Απο τις 8.30 στην παραλία μέχρι τις 17.30.... Πίτσα απο χθες, φρούτα, φραπέ κ τα απαραίτητο βιβλίο γ την κυρία....
Για να σας δώ, συγκέντρωση έξω απο τον Περισσό για τον 902 δεν έχει? άλλη μια αριστερή φωνή που αποφάσισαν να φιμώσουν η τρόικα και το κεφάλαιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροδοτες!!!, Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Άρη βελουχιωτη... Ψυχή βαθιά!!!!
Σταϊκούρας: Είμαστε κοντά στο πρωτογενές πλεόνασμα
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.enikos.gr/economy/164496,Staikoyras:_Eimaste_konta_sto_prwtogenes.html
Καλή εβδομάδα σε όλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τα προηγούμενα...
Εμείς έχουμε σοβαρευτεί όσο δεν πάει άλλο. Το επόμενο στάδιο είναι η ...κατάθλιψη και τα χάπια.
Καιρός λοιπόν να σοβαρευτούν και ΟΙ ΑΛΛΟΙ.
Πρωτογενές πλεόνασμα φέτος, ανάπτυξη το 14, όχι άλλες περικοπές, όχι νέοι φόροι.
Εδώ θα είμαστε εμείς...αυτοί δεν ξέρω.
Ωραια επιχειρηση,επιδοτησεις απο την ΕΕ ( που δεν την θελουμε)κι οταν ο καπιταλισμος το επιτασσει,κλεινουμε,απολυουμε,πουλαμε κανονικα.Εγω σωστους τους βρισκω..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλως τον miserable.. Η Ελλαδα θα αναπνευσει μονο οταν υπαρξει flat rate 15% Aλλα θελει πολλη δουλεια μεχρι τοτε
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό μεσημέρι σε όλους
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατάθλιψη και χάπια δεν παίζουν χαχα
να μαζευτούμε να τους δώσουμε τίποτα σφαλιάρες να ξυπνήσουν παίζει
Απο τον 11/2012 για 6η φορα ο ΤΙΤΚ πιανει τα 15,50 ( μια τα περασε κιολας)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε 85% πτώση τhς οικοδομής ΜΙΧΑΛΗ στην Ελλάδα μια χαρά συμπεριφέρεται
ΑπάντησηΔιαγραφήμε τις εξαγωγές το παλεύει μόνο
Με 1.22 η πειρ..... η Πειρτπ ποσο θα παει ??
ΑπάντησηΔιαγραφήΟντως Γιαννη,πρωτος δεχτηκε το πληγμα και ιδιως απο Αμερικη..
ΑπάντησηΔιαγραφή... κάτι κακό συμβαίνει στον οπαπ
ΑπάντησηΔιαγραφήτα έδιωξα και μετά θα μάθω το νέο
Επειδη και μενα κατασκευαστικοςτομεας μου δινει ψωμι για να φαω..ξαχαστε τον για την επομενη δεκαετια ...και γιαυτο δεν φταινε οι φοροι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαλλον ο Μαρινακης πηρε τον 902..
ΑπάντησηΔιαγραφήστο ΜΥΤΙΛ πουλανε-αποκομιζουν κερδη...
ΑπάντησηΔιαγραφήμετα το ραλί της μετοχης
Συνεχεια σχολιου 3.13 ...μεσω Βρυωνη ιδιοκτητη extra 3 ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπερα Νικολα...
δλδ Μικε θα βλεπουμε την ομαδαρα σε πανελλαδικη εμβελεια;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήBlogger Ο/Η μπαρμπαλιας είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήστο ΜΥΤΙΛ πουλανε-αποκομιζουν κερδη...
μετα το ραλί της μετοχης
5 Αυγούστου 2013 - 3:17 μ.μ.
επαναφερω το σχολιο για να σας ενημερωσω
πουλησα ΟΠΛ στα 16.01 και αγορασα ΜΥΤΙΛ στα 4.39...
σημερα ,μετα την υπεραποδοση της αγορας ..ΟΛΠ 17.20 ,ΜΥΤΙΛ 4.42
Μπαρμπα πολλη γκρινια ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορώ να γκρινιάξω κι εγώ για την ΓΕΚ...?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜικε δεν ειναι γκρινια...γκινια ειναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήλογικο θα ηταν να κουνηθει ολιγον και ο Βαγγελας
Οχι,Ανδρεα δεν μπορεις,ποσο ειχε οταν εφυγες διακοπες?χαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπαρμπα μου ειναι πανω στον 200 αρη ( οπως και ο ΓΔ) Τι διαφορα εχει αν φυγει σημερα η αν φυγει αυριο??
..η Γεκ μπορει να κοιταξει προς τα 2.5?
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι ο Μιτσελ ...θα φυγει αυριο,μεθαυριο...
ΑπάντησηΔιαγραφήο χονδρος δεν αντεχει τετοιο χαλι
Η ΓΕΚ διεσπασε και κατοχυωρσε το 2.23-2.25 και κατευθυνεται προς τα εκει Θαναση
ΑπάντησηΔιαγραφήο ΜΥΤΙΛ .."αφηνει" λιγο κοσμο εδω στον 200 αρη,πριν κανει την κινηση του
Μιχάλη, νομίζω οτι τζάμπα βάζω τις σημαίες... χαχαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήαμαν.ασε να τον δουμε κε Ηλια.Προετοιμασια ειναι ακομα.Απο τωρα βγηκαν τα φιρμανια;Και μενα δε μου αρεσει αλλα ασε να δουμε τα χαμπερια στο γηπεδο.Ρε μανια με το θρυλο
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι γαυροι εχουν περισσοτερη φαγουρα κ απο τον Παο κ απο την Αεκ...εχει τρελο γελιο ......
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος..θρυλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνδρεα μια χαρα σου πανε σημαιες...δεν σ αρεσει η ΓΕΚ σημερα εε?
...και το Αλφατπ ειναι μια χαρα....αυτο αναρωτιεμαι ποια χρονια θα πιασει την τιμη εισαγωγης του....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνδρεα πολυ ψηλα κλεινει η ΓΕΚ ..αρχισαμε προεξοφλησεις?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι,τη γυριζουνε .Καλως..Δεν χρειαζεται απο τωρα
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλο απογευμα σε ολες τις φιλες και τους φιλους
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλη, δεν ήθελαν το 2,40...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια χαρα παει..καλο απογευμα Νικολα.
ΑπάντησηΔιαγραφή(σχεδον) τα πήραν τα 98,000 ΟΤΟΕΛ στο 2,20
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχει και rs αυτη κλπ..ωραια και η ΓΕΚ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαμε επανω απογευματινη αναρτηση εσεις,απογευματινο μπανιο εγω..
Κουτσά στραβά πάλι θετικοί κλείσαμε με κόντρα ΟΠΑΠ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνο το ΕΚΤΕΡάκι έχει να τραβήξει πολυ ταλαιπωρία ακόμα....