ΣΑΒΒΑΤΟ..
με καφεδάκι
Ντάνιελ Κοέν: Το νέο πνεύμα του καπιταλισμού..
Από τον Θανάση Γιαλκέτση, Εφημερίδα των Συντακτών
Ο Ντανιέλ Κοέν είναι καθηγητής Oικονομικών στο Πανεπιστήμιο Paris I (Panthéon-Sorbonne) και στην École normale supérieure. Πρόσφατα κυκλοφόρησε και στη γλώσσα μας το βιβλίο του «Homo economicus» (μετάφραση Μιχάλης Μητσός, εκδόσεις Πόλις, 2013). Στο βιβλίο αυτό αναφέρεται η ακόλουθη συνέντευξη του Ντανιέλ Κοέν, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Libération».
• Γιατί ο οικονομολόγος –που είστε και εσείς– να ενδιαφέρεται για την ευτυχία;
- Οι οικονομολόγοι θεωρούσαν επί μακρόν ότι το ζήτημα της ευτυχίας ήταν κεντρικό θέμα της επιστήμης τους. Ο homo economicus, όπως τον περιγράφουν τα εγχειρίδια της οικονομίας, είναι κάποιος που προσπαθεί να μεγιστοποιήσει την ευημερία του, κάνοντας τον αυστηρό υπολογισμό των απολαύσεών του και των βασάνων του. Τον 18ο αιώνα, ο Τζέρεμι Μπένθαμ επινοεί τον «ωφελιμισμό», εκείνη τη θεωρία σύμφωνα με την οποία κάθε κοινωνία οφείλει να αναζητάει τη μεγαλύτερη ποσότητα ωφελιμότητας για τα μέλη της. Αλλά μόνον εδώ και καμιά τριακονταετία οι οικονομολόγοι κατανόησαν ότι η ωφελιμότητα, έτσι όπως την κατανοούσαν, δεν ήταν διόλου η ευτυχία. Προσφεύγοντας σε όλο και πιο ακριβείς αναλύσεις, ανακάλυψαν μετά από πολλές έρευνες ότι η ευημερία, η ευτυχία μένει στάσιμη ή υποχωρεί στις πλούσιες χώρες και ότι η συσσώρευση του πλούτου δεν έχει καμιά σχέση με τη στάθμη και την ποιότητα της ευτυχίας.
• Γιατί φαίνεται όλο και πιο δύσκολο να πετύχουμε την ευτυχία στις πλούσιες κοινωνίες μας;
- Οταν εμβαθύνουμε στις αιτίες αυτής της δυσαρμονίας ανάμεσα στον καπιταλισμό, που παράγει υλικό πλούτο, και την ευτυχία –η οποία μένει στάσιμη ή υποχωρεί– ανακαλύπτουμε δυο προβληματικές διαστάσεις. Η πρώτη είναι το ότι ο homo sapiens έχει μιαν απίστευτη ικανότητα προσαρμογής. Οποια και αν είναι τα κέρδη που πετυχαίνει, ο άνθρωπος συνηθίζει πολύ γρήγορα σε αυτά και η ευτυχία παραμένει ανεύρετη. Αυτή η διαπίστωση είναι απλή και πολύ γνωστή. Αυτό που, αντίθετα, είναι λιγότερο γνωστό είναι το ότι ο άνθρωπος φαίνεται ολικά ανίκανος να προβλέψει αυτήν την προσαρμογή. Αν σας πω «Σου διπλασιάζω το μισθό σου, αλλά να ξέρεις πως δεν θα γίνεις πιο ευτυχισμένος», εσείς δεν θα μπορείτε να πιστέψετε ότι θα συνηθίσετε σε αυτό και ότι τελικά θα επανέλθετε στο ίδιο επίπεδο που ήσασταν πριν. Αυτή είναι η πρώτη διάσταση. Η δεύτερη είναι το ότι είμαστε πάντα ευτυχισμένοι ή δυστυχισμένοι σε σχέση με τους άλλους. Συγκρίνουμε αδιάκοπα τον εαυτό μας με μιαν ομάδα ανθρώπων. Και καθώς όλοι κάνουμε τα ίδια πράγματα, υπάρχει μια έλλειψη συντονισμού, με αποτέλεσμα όλος ο κόσμος να λαχανιάζει ταυτόχρονα στον ίδιο αγώνα δρόμου για την αναζήτηση της ευτυχίας.
• Εσείς συνδέετε άμεσα τη δυσκολία μας να γίνουμε ευτυχισμένοι με τη λογική του ανταγωνισμού, που διαπερνάει ήδη σχεδόν όλα τα πεδία της κοινωνικής ζωής…
- Εδώ και τριάντα χρόνια, η οικονομία καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερη θέση σε πολλαπλά πεδία. Η μανία των αξιολογήσεων (των σχολείων, των νοσοκομείων κ.λπ.) εγκαθίσταται παντού. Ο ανταγωνισμός γίνεται πολύ πιο σκληρός ακόμη και στην οικογενειακή ζωή. Οι έρευνες καταδεικνύουν ότι σε όλες τις χώρες οι απολύσεις και τα διαζύγια, που είναι τα δυο πιο οδυνηρά γεγονότα της ζωής των ενηλίκων, έχουν γίνει πολύ συχνά. Δεν πρέπει επομένως να απορούμε που η ευτυχία παραμένει στάσιμη. Στον κόσμο της εργασίας οι σχέσεις έχουν γίνει πολύ πιο τεταμένες. Ενα νέο πνεύμα του καπιταλισμού έχει ναρκοθετήσει την ισορροπία που θα μπορούσε να υπάρχει ανάμεσα στη μέριμνα για επιμελή εργασία και τον σεβασμό των συναδέλφων από τη μια μεριά και την πίεση των αγορών από την άλλη.
• Με ποιον τρόπο η ρήξη αυτής της εύθραυστης ισορροπίας απορρύθμισε τις σχέσεις μεταξύ των ατόμων;
- Ας πάρουμε ένα παράδειγμα, που το αναλύει η Maya Beauvallet. Σε έναν παιδικό σταθμό στο Ισραήλ, ο διευθυντής θέλησε να αντιμετωπίσει τις διαρκείς καθυστερήσεις των γονέων που έρχονταν να παραλάβουν τα παιδιά τους. Αποφάσισε λοιπόν να επιβάλει ένα πρόστιμο: οι γονείς θα πλήρωναν δέκα δολάρια για κάθε ώρα καθυστέρησης. Το αποτέλεσμα δεν άργησε να φανεί. Από την επομένη, προς μεγάλη έκπληξη του διευθυντή, οι γονείς που καθυστερούσαν ήταν τριπλάσιοι! Η εξήγηση είναι απλή: πριν από την επιβολή του προστίμου, οι γονείς προσπαθούσαν να είναι στην ώρα τους στο όνομα μιας ηθικής επιταγής – να μην κάνουν τα παιδιά τους να ντρέπονται, να μην ενοχλούν τους δασκάλους… Από τη στιγμή που τους επιβλήθηκε μια ποινή, άλλαξαν αμέσως την κλίμακα αξιών με την οποία αξιολογούσαν τις πράξεις τους: ο υπολογισμός που έκαναν πλέον ήταν ότι δέκα δολάρια είναι η αμοιβή μιας μπέιμπι-σίτερ. Ενα οικονομικό κίνητρο δεν μπορεί να προστεθεί σε ένα ηθικό κίνητρο. Οταν απευθύνεσαι στους ανθρώπους επικαλούμενος μόνον τη λογική του προσωπικού συμφέροντος, θα σου απαντήσουν με βάση τη λογική του προσωπικού συμφέροντος. Το κεντρικό παράδοξο της οικονομικής ανάλυσης είναι το ότι οι οικονομολόγοι τείνουν να παραγνωρίζουν αυτήν την ηθική μέριμνα στα μοντέλα τους. Και όταν εφαρμόζουν τα μοντέλα τους για να κυβερνήσουν τον κόσμο, καταλήγουν να εξαφανίζουν αυτήν την ηθική μέριμνα!
• Ποιαν επίπτωση έχει αυτό το πρωτείο του ατομικού συμφέροντος και του ανταγωνισμού στην εξέλιξη των επιχειρήσεων;
- Μετά τη χρηματοπιστωτική επανάσταση της δεκαετίας του 1980, μια αποφασιστική ρήξη προκλήθηκε δημιουργώντας στον κόσμο της εργασίας νέα δεινά. Τον βιομηχανικό καπιταλισμό, που βασιζόταν σε μια σιωπηρή συνεργασία κεφαλαίου και εργασίας, τον διαδέχθηκε ένας χρηματοπιστωτικός καπιταλισμός, απαλλαγμένος από τους κανόνες της «κοινωνικής οικονομίας της αγοράς» που ίσχυαν μεταπολεμικά. Ετσι, η εξειδίκευση των επιχειρήσεων, η προσφυγή στην υπεργολαβία, στη μετεγκατάσταση ή ακόμη και στην προσωρινή λειτουργία αναπτύχθηκαν με μόνο στόχο, όχι την αποτελεσματικότητα με την τεχνική έννοια του όρου, αλλά το κέρδος. Οταν η αξία της εργασίας καταβαραθρώνεται έτσι, όταν δηλαδή υποσκάπτεται η επιθυμία του εργαζόμενου να εργαστεί, χρειάζεται να αυξηθούν τα οικονομικά κίνητρα προκειμένου να βρεθούν άνθρωποι που θα εργαστούν με ζήλο ή πρέπει να γίνουν πιο σκληρές οι ποινές αν δεν το κάνουν. Αυτή είναι μια από τις αιτίες της αύξησης των ανισοτήτων, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δημιουργήθηκε ένας διαχωρισμός μεταξύ των διευθυντικών στελεχών και των μισθωτών. Οσο περισσότερο μειώνονται οι μισθοί των μισθωτών τόσο αυξάνονται οι ανταμοιβές των στελεχών, ενώ αυτή η σχέση λειτουργούσε προς την αντίστροφη κατεύθυνση στο παρελθόν. Το συμβόλαιο εμπιστοσύνης έχει παραβιαστεί. […]
• Υπάρχουν ιστορικά προηγούμενα μιας τόσο οξείας κρίσης όσο η σημερινή;
- Μια περίοδος της Ιστορίας μοιάζει πολύ με αυτήν που ζούμε και είναι η ρωμαϊκή κοινωνία του 3ου αιώνα, μεταξύ της βασιλείας του Μάρκου Αυρήλιου και εκείνης του Διοκλητιανού. Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία θα αλλάξει χαρακτήρα στη διάρκεια εκείνης της περιόδου. Τότε αρχίζει μια διάβρωση του ρωμαϊκού δημόσιου πνεύματος. Οι πλούσιοι επιδεικνύουν τα πλούτη τους, οι ισχυροί αρχίζουν να κατασκευάζουν πολυτελείς ιδιωτικές κατοικίες αντί για ναούς αφιερωμένους στους θεούς… Μια αποχαλίνωση του ανταγωνισμού μεταξύ των ελίτ συντελείται, ενώ είναι σε κρίση τα δημόσια οικονομικά. Αναζητώντας μιαν ηθική λύση στη διάλυση του δημόσιου πνεύματός της, η Ρώμη θα ανακαλύψει και θα υιοθετήσει μια νέα θρησκεία, τον χριστιανισμό. Μια παρόμοια ανάγκη για ηθικές και πνευματικές λύσεις παρατηρούμε και σήμερα.
με καφεδάκι
Ντάνιελ Κοέν: Το νέο πνεύμα του καπιταλισμού..
Από τον Θανάση Γιαλκέτση, Εφημερίδα των Συντακτών
Ο Ντανιέλ Κοέν είναι καθηγητής Oικονομικών στο Πανεπιστήμιο Paris I (Panthéon-Sorbonne) και στην École normale supérieure. Πρόσφατα κυκλοφόρησε και στη γλώσσα μας το βιβλίο του «Homo economicus» (μετάφραση Μιχάλης Μητσός, εκδόσεις Πόλις, 2013). Στο βιβλίο αυτό αναφέρεται η ακόλουθη συνέντευξη του Ντανιέλ Κοέν, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Libération».
• Γιατί ο οικονομολόγος –που είστε και εσείς– να ενδιαφέρεται για την ευτυχία;
- Οι οικονομολόγοι θεωρούσαν επί μακρόν ότι το ζήτημα της ευτυχίας ήταν κεντρικό θέμα της επιστήμης τους. Ο homo economicus, όπως τον περιγράφουν τα εγχειρίδια της οικονομίας, είναι κάποιος που προσπαθεί να μεγιστοποιήσει την ευημερία του, κάνοντας τον αυστηρό υπολογισμό των απολαύσεών του και των βασάνων του. Τον 18ο αιώνα, ο Τζέρεμι Μπένθαμ επινοεί τον «ωφελιμισμό», εκείνη τη θεωρία σύμφωνα με την οποία κάθε κοινωνία οφείλει να αναζητάει τη μεγαλύτερη ποσότητα ωφελιμότητας για τα μέλη της. Αλλά μόνον εδώ και καμιά τριακονταετία οι οικονομολόγοι κατανόησαν ότι η ωφελιμότητα, έτσι όπως την κατανοούσαν, δεν ήταν διόλου η ευτυχία. Προσφεύγοντας σε όλο και πιο ακριβείς αναλύσεις, ανακάλυψαν μετά από πολλές έρευνες ότι η ευημερία, η ευτυχία μένει στάσιμη ή υποχωρεί στις πλούσιες χώρες και ότι η συσσώρευση του πλούτου δεν έχει καμιά σχέση με τη στάθμη και την ποιότητα της ευτυχίας.
• Γιατί φαίνεται όλο και πιο δύσκολο να πετύχουμε την ευτυχία στις πλούσιες κοινωνίες μας;
- Οταν εμβαθύνουμε στις αιτίες αυτής της δυσαρμονίας ανάμεσα στον καπιταλισμό, που παράγει υλικό πλούτο, και την ευτυχία –η οποία μένει στάσιμη ή υποχωρεί– ανακαλύπτουμε δυο προβληματικές διαστάσεις. Η πρώτη είναι το ότι ο homo sapiens έχει μιαν απίστευτη ικανότητα προσαρμογής. Οποια και αν είναι τα κέρδη που πετυχαίνει, ο άνθρωπος συνηθίζει πολύ γρήγορα σε αυτά και η ευτυχία παραμένει ανεύρετη. Αυτή η διαπίστωση είναι απλή και πολύ γνωστή. Αυτό που, αντίθετα, είναι λιγότερο γνωστό είναι το ότι ο άνθρωπος φαίνεται ολικά ανίκανος να προβλέψει αυτήν την προσαρμογή. Αν σας πω «Σου διπλασιάζω το μισθό σου, αλλά να ξέρεις πως δεν θα γίνεις πιο ευτυχισμένος», εσείς δεν θα μπορείτε να πιστέψετε ότι θα συνηθίσετε σε αυτό και ότι τελικά θα επανέλθετε στο ίδιο επίπεδο που ήσασταν πριν. Αυτή είναι η πρώτη διάσταση. Η δεύτερη είναι το ότι είμαστε πάντα ευτυχισμένοι ή δυστυχισμένοι σε σχέση με τους άλλους. Συγκρίνουμε αδιάκοπα τον εαυτό μας με μιαν ομάδα ανθρώπων. Και καθώς όλοι κάνουμε τα ίδια πράγματα, υπάρχει μια έλλειψη συντονισμού, με αποτέλεσμα όλος ο κόσμος να λαχανιάζει ταυτόχρονα στον ίδιο αγώνα δρόμου για την αναζήτηση της ευτυχίας.
• Εσείς συνδέετε άμεσα τη δυσκολία μας να γίνουμε ευτυχισμένοι με τη λογική του ανταγωνισμού, που διαπερνάει ήδη σχεδόν όλα τα πεδία της κοινωνικής ζωής…
- Εδώ και τριάντα χρόνια, η οικονομία καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερη θέση σε πολλαπλά πεδία. Η μανία των αξιολογήσεων (των σχολείων, των νοσοκομείων κ.λπ.) εγκαθίσταται παντού. Ο ανταγωνισμός γίνεται πολύ πιο σκληρός ακόμη και στην οικογενειακή ζωή. Οι έρευνες καταδεικνύουν ότι σε όλες τις χώρες οι απολύσεις και τα διαζύγια, που είναι τα δυο πιο οδυνηρά γεγονότα της ζωής των ενηλίκων, έχουν γίνει πολύ συχνά. Δεν πρέπει επομένως να απορούμε που η ευτυχία παραμένει στάσιμη. Στον κόσμο της εργασίας οι σχέσεις έχουν γίνει πολύ πιο τεταμένες. Ενα νέο πνεύμα του καπιταλισμού έχει ναρκοθετήσει την ισορροπία που θα μπορούσε να υπάρχει ανάμεσα στη μέριμνα για επιμελή εργασία και τον σεβασμό των συναδέλφων από τη μια μεριά και την πίεση των αγορών από την άλλη.
• Με ποιον τρόπο η ρήξη αυτής της εύθραυστης ισορροπίας απορρύθμισε τις σχέσεις μεταξύ των ατόμων;
- Ας πάρουμε ένα παράδειγμα, που το αναλύει η Maya Beauvallet. Σε έναν παιδικό σταθμό στο Ισραήλ, ο διευθυντής θέλησε να αντιμετωπίσει τις διαρκείς καθυστερήσεις των γονέων που έρχονταν να παραλάβουν τα παιδιά τους. Αποφάσισε λοιπόν να επιβάλει ένα πρόστιμο: οι γονείς θα πλήρωναν δέκα δολάρια για κάθε ώρα καθυστέρησης. Το αποτέλεσμα δεν άργησε να φανεί. Από την επομένη, προς μεγάλη έκπληξη του διευθυντή, οι γονείς που καθυστερούσαν ήταν τριπλάσιοι! Η εξήγηση είναι απλή: πριν από την επιβολή του προστίμου, οι γονείς προσπαθούσαν να είναι στην ώρα τους στο όνομα μιας ηθικής επιταγής – να μην κάνουν τα παιδιά τους να ντρέπονται, να μην ενοχλούν τους δασκάλους… Από τη στιγμή που τους επιβλήθηκε μια ποινή, άλλαξαν αμέσως την κλίμακα αξιών με την οποία αξιολογούσαν τις πράξεις τους: ο υπολογισμός που έκαναν πλέον ήταν ότι δέκα δολάρια είναι η αμοιβή μιας μπέιμπι-σίτερ. Ενα οικονομικό κίνητρο δεν μπορεί να προστεθεί σε ένα ηθικό κίνητρο. Οταν απευθύνεσαι στους ανθρώπους επικαλούμενος μόνον τη λογική του προσωπικού συμφέροντος, θα σου απαντήσουν με βάση τη λογική του προσωπικού συμφέροντος. Το κεντρικό παράδοξο της οικονομικής ανάλυσης είναι το ότι οι οικονομολόγοι τείνουν να παραγνωρίζουν αυτήν την ηθική μέριμνα στα μοντέλα τους. Και όταν εφαρμόζουν τα μοντέλα τους για να κυβερνήσουν τον κόσμο, καταλήγουν να εξαφανίζουν αυτήν την ηθική μέριμνα!
• Ποιαν επίπτωση έχει αυτό το πρωτείο του ατομικού συμφέροντος και του ανταγωνισμού στην εξέλιξη των επιχειρήσεων;
- Μετά τη χρηματοπιστωτική επανάσταση της δεκαετίας του 1980, μια αποφασιστική ρήξη προκλήθηκε δημιουργώντας στον κόσμο της εργασίας νέα δεινά. Τον βιομηχανικό καπιταλισμό, που βασιζόταν σε μια σιωπηρή συνεργασία κεφαλαίου και εργασίας, τον διαδέχθηκε ένας χρηματοπιστωτικός καπιταλισμός, απαλλαγμένος από τους κανόνες της «κοινωνικής οικονομίας της αγοράς» που ίσχυαν μεταπολεμικά. Ετσι, η εξειδίκευση των επιχειρήσεων, η προσφυγή στην υπεργολαβία, στη μετεγκατάσταση ή ακόμη και στην προσωρινή λειτουργία αναπτύχθηκαν με μόνο στόχο, όχι την αποτελεσματικότητα με την τεχνική έννοια του όρου, αλλά το κέρδος. Οταν η αξία της εργασίας καταβαραθρώνεται έτσι, όταν δηλαδή υποσκάπτεται η επιθυμία του εργαζόμενου να εργαστεί, χρειάζεται να αυξηθούν τα οικονομικά κίνητρα προκειμένου να βρεθούν άνθρωποι που θα εργαστούν με ζήλο ή πρέπει να γίνουν πιο σκληρές οι ποινές αν δεν το κάνουν. Αυτή είναι μια από τις αιτίες της αύξησης των ανισοτήτων, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δημιουργήθηκε ένας διαχωρισμός μεταξύ των διευθυντικών στελεχών και των μισθωτών. Οσο περισσότερο μειώνονται οι μισθοί των μισθωτών τόσο αυξάνονται οι ανταμοιβές των στελεχών, ενώ αυτή η σχέση λειτουργούσε προς την αντίστροφη κατεύθυνση στο παρελθόν. Το συμβόλαιο εμπιστοσύνης έχει παραβιαστεί. […]
• Υπάρχουν ιστορικά προηγούμενα μιας τόσο οξείας κρίσης όσο η σημερινή;
- Μια περίοδος της Ιστορίας μοιάζει πολύ με αυτήν που ζούμε και είναι η ρωμαϊκή κοινωνία του 3ου αιώνα, μεταξύ της βασιλείας του Μάρκου Αυρήλιου και εκείνης του Διοκλητιανού. Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία θα αλλάξει χαρακτήρα στη διάρκεια εκείνης της περιόδου. Τότε αρχίζει μια διάβρωση του ρωμαϊκού δημόσιου πνεύματος. Οι πλούσιοι επιδεικνύουν τα πλούτη τους, οι ισχυροί αρχίζουν να κατασκευάζουν πολυτελείς ιδιωτικές κατοικίες αντί για ναούς αφιερωμένους στους θεούς… Μια αποχαλίνωση του ανταγωνισμού μεταξύ των ελίτ συντελείται, ενώ είναι σε κρίση τα δημόσια οικονομικά. Αναζητώντας μιαν ηθική λύση στη διάλυση του δημόσιου πνεύματός της, η Ρώμη θα ανακαλύψει και θα υιοθετήσει μια νέα θρησκεία, τον χριστιανισμό. Μια παρόμοια ανάγκη για ηθικές και πνευματικές λύσεις παρατηρούμε και σήμερα.
62 σχόλια:
Καλημερα...
πρωινο καφεδακι και Βιλα Μπιανκα...
http://www.giannena-e.gr/Ihnilatontas%20tin%20Istoria/39-Vrazitoulis_Vila_Mpianka_H_Istoria_Enos_Egklimatos.aspx
Καλημέρα σε όλους τους φίλους
Καλημέρα ΣΤΡΑΤΗΓΕ
Καλως τον πρωινο...
Καλημέρα σε όλους
Στρατηγέ τα σέβη μου!
Δεν νομίζω ότι πρέπει να κάτσουμε να αναπαράγουμε τώρα ότι γίνεται και λέγεται στα κανάλια, όσα ακούμε από την Βουλή, όσα έχουμε μέσα στην κούτρα μας κλπ κλπ
Αν και εγώ (με ξέρετε) ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, θα εξαρτηθεί όμως από τις εξελίξεις!
Κοντός ψαλμός αλληλούϊα
Σήμερα κληρώνει
Μια δυο παρατηρήσεις από χθες που δεν προλαβα
Για την ...γκουέρνικα που είδα στην ανάρτηση θα προτιμούσα την κανονική που έχει μέσα και ταύρο και μουλάρι
Βάζω 100 like στον Αλεξανδράτο για το σχόλιο, χασάπικο θύμιζε η σφαγή και όχι ζωγραφιά.
Το τελευταίο...δεν θα πιάνει πάντα το φόβητρο του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο κόσμος δεν θα τρώει πάντα το ίδιο κουτόχορτο και αυτό ας το καταλάβουν ΚΑΛΑ, πριν τον φτάσουν στο έσχατο όριο, αυτοί οι γελοίοι που ρίχνουν το βάρος ο ένας στον άλλο ή στην τρόϊκα, που μας πλασσάρουν ότι δεν το ήξερε ο καλός σαμ που ήταν έξω (έπεσα κι εγώ στην παγίδα μερικές φορές, ομολογώ και στο χέρι του είναι να αποδείξει το αντίθετο), ότι ο κακός στουρν που δεν εκλέγεται κάνει του κεφαλιού του και ότι του λέει ο σακάτης και τόσα άλλα. Ότι είναι αρχιμ.....ς και προδότης βέβαια δεν το συζητώ.
Ας μην στηρίζονται άλλο στο ότι ο κόσμος είναι κατά βάσιν συντηρητικός και νοικοκύρης. Κι εγώ από συντηρητική οικογένεια προέρχομαι αλλά το είπα, δεν έχω κανένα πρόβλημα πλέον να βγάλω νύχια και δόντια.
Αν προσέξατε (σιγά να μην το κάνατε) έγραψα το ίδιο κουτόχορτο και όχι σκέτο κουτόχορτο. Θα φάμε λοιπόν και το "άλλο" κουτόχορτο, άνετα και χωρίς πολλούς ενδοιασμούς, την στιγμή που δεν έχουμε ΤΙΠΟΤΑ άλλο να χάσουμε και με την αμυδρή ελπίδα μήπως δούμε όχι κάτι καλύτερο...να σταματήσει απλά ο κατήφορος, που μ' αυτούς έγινε πλέον γκρεμός.
Όνειρα χειμερινής νυχτός; ίσως
Ας πάνε όμως σε εκλογές (όποτε και ΑΝ το τολμήσουν) και θα δούμε, μάλλον θα δούνε.
κλμ
εχω μεινει α φωνος απο τα χθεσινα.
στο χαα ...του αλλαξαν τα πετρελαια...
και στο μπλοκε μας πλακωσαν σωτηρες.
τελικα δεν ηταν μακρυα ο καιρος οπου
η επισκεψημοτητα ειχε πεσει κατακορυφα .
ακους φιλε μου το προτειμω γιατι
ηξερα με ποιους μιλουσα
Γεια σου ρε μπάρμπα λεβεντιά...που να ήσουνα μέσα στην ώρα της αιχμής χαχα
Δεν ξέρω αν ήταν καλύτερα με λίγους ή πολλούς, όπως και να έχει όμως πέφτουν κάποιες μάσκες.
Πρόβλημα ότι δεν μπορείς ταυτόχρονα να διαβάζεις και να απαντάς και να σβήνεις παπαγάλους!
ΑΡΤ θα σου βάλω ...πάγο γιατί με μπρίζωσες τώρα, αλλά δε πειράζει, ας ξεφύγουμε για λίγο από την σύγχρονη μιζέρια και ας αναπολήσουμε...
Δεν ξέρω πόσοι θα κάνουν τον κόπο να τα δουν και δεν με ενδιαφέρει, ξέρω ότι θα τα δεις εσύ τουλάχιστον
Πασαλίκι, ένα κόσμημα από ξύλο στην παραλία που το γκρέμισαν για να φτιάξουν ένα κουτί
Δες τα μικρά βίντεο εκεί αριστερά, έστω ένα μόνο
Που ξέρεις, μπορεί να είμαι κι εγώ μέσα στις φωτογραφίες, οι γονείς μου, κάποιοι συγγενείς, φίλοι, γνωστοί...
Έτσι ήταν ο κόσμος μου, με λίγα ή με πολλά δεν έχει σηασία αλλά ζούσε ανθρώπινα και ήξερε να χαρεί, να διασκεδάσει, να κλάψει...όχι το σημερινό μας κατάντημα.
Βέβαια καταλαβαίνω ότι δεν μπορούμε να μείνουμε στάσιμοι και πρέπει να πάμε "μπροστά" ...οι αναμνήσεις όμως δεν φορολογούνται (ακόμη)
http://www.oldalexandroupoli.gr/2012/11/1948.html
τα λέμε...
* σημασία
Καλημέρα Κύριοι,
εγώ πάντως από τα 430+ μηνύματα δεν κατάφερα να διαβάσω ούτε τα μισά, συμπαθάτε με...
Χριστούγεννα έρχονται, οι περισσότεροι δεν θα προλάβουμε να καταλάβουμε τίποτα, μεγάλο μέρος συνανθρώπων μας περνάει πολύ δύσκολα περιμένοντας το θαύμα από άλλους ανθρώπους, ομόνοια σαν λαός είχαμε μόνο την πλατεία, πάντα βρίσκαμε αφορμές για να τσακωνόμαστε στο μικρόκοσμο ή την ευρύτερη κοινωνία.
Εύχομαι να έρθουν καλύτερες μέρες για όλους μας, δεν αισιοδοξώ πολύ αλλά δεν έχω απελπιστεί ακόμα.
Ο κόσμος έχει βγει στους δρόμους να ψωνίσει, αράζει στις καφετέριες, προσπαθεί να βρει χαρά στα μικρά "ασήμαντα" πραγματάκια, έχουμε και τα δώρα στα βαφτιστήρια μας. (Πάρτε κάτι και στη γυναίκα σας οι παντρεμένοι...χαχα)
Να έχετε όλοι ένα υπέροχο Σ/Κ.
Τα ειδα ολα φυσικα...πολυ ωραια...
Ενα ταξιδι που θαθελα να κανω και μαλλον θα μεινει ανεκπληρωτο ( ? )ειναι το ταξιδι στο χρονο...οχι πολυ μακρια ,100-120 χρονια πισω...και τι δεν θα δινα να βρισκομουν στον τοπο καταγωγης των παππουδων μου...να δω μεσα απο τα ματια τους την καταστροφη και τον ξεριζωμο,ε συγνωμη τον συνωστισμο ηθελα να πω,να μαθω για τον τροπο ζωης τους,τις αγωνιες τους για τα αγαπημενα τους προσωπα( ο παππους μου δουλευε στον τουρκικο οσε και στους διωγμους ηταν ταξιδι στην Ελλαδα...αφησε πισω γυναικα και μωρο ( ηταν παντρεμενος με Βουλγαρα ) και δεν τους ξανασυναντησε ΠΟΤΕ καθως και αυτη εφυγε με τον πατερα της στην Βουλγαρια,ειχε 6 αδερφες ( ολες παντρεμενες με Τουρκους και αλλα 5 αδερφια που πηγαν σε αλλες χωρες και φυσικα δεν συναντησε ουτε αυτους,τις δυσκολιες που συναντησαν οταν εγκατασταθηκαν στην νεα τους πατριδα,να δω την νοσταλγια για τα σπιτια τους που αφησαν πισω,να μαθω για τον πονο που κρυβαν μεσα τους ( τον παππου μου δεν τον προλαβα ενω και η γιαγια μου δεν μας μιλουσε ΠΟΤΕ και μας ελεγε που να θυμαμαι τωρα γρια γυναικα ),να μαθω για το μοναδικο οικογενειακο κειμηλιο ( ενα δαχτυλιδι )χρονικα ποσο πισω φτανει,να δω την γειτονια μου στην Ανω πολη πως ηταν ,καθως το σπιτι των παππουδων μου το προλαβα και το θυμαμαι, να δω την καθημερινοτητα τους και την ανασφαλεια που πιθανον να ενοιωθαν με κατοχες,εμφυλιους,πραξικοπηματα...
τι να λεμε τωρα...
Πολυ δυσκολες εποχες...
ΖΩΑ και ΑΧΡΗΣΤΟΙ
like as usual στον Alexandrato
Πως φαίνεται όμως ρε φιλαράκο ότι δεν είσαι παντρεμένος, γιατί αν ήσουν θα 'λεγες "Πάρτε κάτι και για σας, όχι μόνο στη γυναίκα σας", χεχε
Καλο μεσημερι σε ολους!
μελετησα λιγο νομοσχεδια κλπ
η παραπληροφορηση και η μπουρδολογια καλα κρατει
οσο βεβαια και η ερασιτεχνικη αντιμετωπιση της κυβερνησης για διαφορες διαταξεις -και αυτες που αφορουν τον δικο μας χωρο,το ΧΑΑ
Για οσους αδυνατουν να σκεφτουν ψυχραιμα
θα κανω μια παρατηρηση.Το νομοσχεδιο θα φερει πολυ κοσμο για ρυθμισεις στα στεγαστικα τους,που θα εκμεταλλευτουν τις διαταξεις.Συμπεριλαμβανοντας και αυτους που ενω μπορουν δεν πολυπληρωνουν.
Επομενως τα "κοκκινα δανεια" θα περασουν στα εξυπηρετουμενα απο NPL .Αυτο αφορα τις τραπεζες και τις μετοχες τους.
Καλησπερα κ απο μενα.
Απο το ν/σ για το ΧΑΑ Μιχαλη;
Αλεξανδρατε,η αραβωνιαστικια σου καλο ειναι να αρχισει να εξικοιωνεται απο τωρα στην ιδεα,αλλο συζυγος κ αλλο μνηστη.
χαχαχα
Τριπλες κανει ο Αλεξανδρατος ,αλλα ως ποτε;
Εννοω Ηλια,αυτα τα δυο περι ΕΝΦΙΑ και για τους πλειστηριασμους
To katalaba Mixalh,διαβασα κ εγω σχετικα στις εφημεριδες.
Για το ΧΑ ψαχνω φως.
Τωρα που ξανακοιταξα τι εγραψα,ειμουν ασαφης.
Ρωτησα τι γνωμη εχεις για το μελλει γεννεσθαι σχετικα με την διαταξη για την υπερφορολογηση στο ΧΑ.
*υπερφορολογιση
Θεωρω οτι επρεπε να μην υπαρχει και φορολογια συναλλαγων,αρα επρεπε να καταργηθει το 0,2% επι των πωλησεων.
Επισης θα μπορουσε να υπαρχει ενα μικρο αφορολογητο.Σωστος ο συμψηφισμος με ζημιες .Επισης για να μην υπαρχει μπερδεμα και ολη αυτη η ανακατωσουρα κλπ
επρεπε να ισχυσει απο 1/1/2014
Το καλλυτερο θα ειναι να μειωσουν το 15% κ να διατηρησουν το 0,2% για να πληρωσουν κ οι ξενοι-θεσμικοι,να υπαρξει κ καποιο αφορολογιτο βεβαια
Μετα την διαγραφη του Πολυδωρα εχουμε κ την ανεξαρτητοποιηση της Μακρη απο τους ΑΝ.ΕΛ.
Ο λογος για τον οποιο ανεξαρτοποηθηκε η κ Ραχηλ δειχνει κ την ποιοτητα της πολιτικου.
Υ.Γ.Καβαλησε το καλαμι πριν η μετα τα καγκελα της ΕΡΤ.
Ναι κι αυτο θα ηταν καλυτερο να ειναι ο φορος 10% και ας εμενε και το 0,2%
Γιατί ΟΛΑ αλλάζουν
Διαγράφεται μια λέξη και μπαίνει μια άλλη
Γιατί ΟΛΟΙ αλλάζουν
Τώρα είναι σωστό.
Που θα πάει... θα συμφωνήσουμε.
"Για όσους αδυνατούν να σκεφτούν ψύχραιμα" .... καλό Μιχάλη μου, πολύ καλό!
Βάλε εμένα πρώτο στη λίστα.
Εσύ θα είσαι ο τελευταίος ή προτελευταίος που θα αλλάξει πάντως.
Ηλία με το συμπάθειο...την πρώτη φορά ήταν σωστό.
Πως φαίνεσαι ότι είσαι νεώτερος... (σε ζηλεύω)
υπερφορολόγηση λοιπόν
Τα είς -ίζω και τα είς -ώ
ΑΡΤ να είσαι καλά. Θα γράψω κι άλλα κάποια στιγμή.
Ειναι πολλοι αυτοι που αδυνατουν να σκεφτου ψυχραιμα.
Αν εχω κατι πετυχει στη ζωη μου ,το παραμικρο,οφειλεται στο γεγονος οτι εχω τριφτει με το επιχειρειν και τη λογικη.
Αν δεν ημουν θα με ειχε ξεβρασει το συστημα. Ετσι λοιπον το tip γι αυτο που ειπα
για τις τραπεζες και τα μη εξυπηρετουμενα το ειπα εδω ,γιατι δεν το εχω δει πουθενα ακομα.
Τωρα η αλλαγη.Ψαχνω να βρω καποιους να προτεινουν αλλαγες ΒΑΣΕΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ και οχι μπουρδολογιες.
Δεν βρισκω.Οταν μου παρατεθει προταση γενικοτερη σοβαρη για οποιαδηποτε αλλαγη θα την υιοθετησω κι εγω
Ζωγράφισε το "Πάρτε κάτι και για σας, όχι μόνο στη γυναίκα σας"
Που θα πάει, Θα έρθει και η σειρά μου...
Μάλλον έχω μείνει πολύ πίσω στην ενημέρωση περί νόμου υπεραξίας? Τελικά ψηφίστηκε κ ποια τα κύρια σημεία του? Έχουμε κανένα λινκ στον νόμο?
Ο 0,20% φόρος συναλλαγών, εννοείται ότι πρέπει να παραμείνει για να πληρώνουν κάτι και οι ξένοι.
Έτσι κι αλλιώς για τον υπολογισμό της υπεραξίας δεν θα χρησιμοποιείται το τελικό ποσό πινακιδίου? Άρα είτε θα μειώνει τα κέρδη, είτε θα αυξάνει τη ζημιά που θα μεταφέρεται σε επόμενη χρήση.
Οι μίνιμουμ απαιτήσεις για να συμφωνήσουμε:
1. Οι γερμανοί είναι εχθροί μας
2. Οι Έλληνες πολιτικοί είναι άχρηστοι και προδότες
3. Και να μην είναι όλοι, οι περισσότεροι έχουν υπογράψει την καταδίκη της χώρας και οι υπόλοιποι δεν έκαναν αυτό που έπρεπε για να το εμποδίσουν.
4. Η ΕΕ είναι μια λυκοφωλιά απατεώνων της παγκοσμιοποίησης, όπου συνθλίβονται λαοί και κράτη μέσω του Διευθυντηρίου, που έλεγε παλιά ο γερο- Ανδρέας και που τώρα έχει αλλάξει όνομα αλλά καθόλου σκοπούς (θυμίζω και όσα είπε η Ψαρούδα-Μπενάκη. Η έξοδος από αυτή την λυκοφωλιά είναι η μόνη ικανή και απαραίτητη συνθήκη για να αναπνεύσουμε και να ξαναγεννηθούμε ως έθνος και λαός.
Αυτά τα λίγα...
Καλώς το το παιδί μας
σωστός ο ΘΔ!!!
μετά το Μπενάκη κλείνει η παρένθεση.
...ξέχασε και την φράση "και για τα εγγόνια σας" αλλά που να μας αφήσουν λεφτά οι απατεώνες για λεπτομέρειες
Στα 1 / 2 / 3 θα συμφωνήσω.
Στο 4 δεν νομίζω ότι θα είχαμε χάρτη επιβίωσης χωρίς το 2.
Καλησπέρα σας!
οδικό χάρτη;
Ή σε όλα ή σε τίποτα!
Καλύτερα μόνοι μας, 1000 φορές και θα την βρούμε την άκρη.
Εννοειται οτι δεν τοποθετουμαι στα 1,2,3,4 χαχα
ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΗΤΕΣ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ
Διόρθωση στο 12.30
τα βίντεο είναι δεξιά όπως βλέπουμε
μάλλον ο τελευταίος θα είσαι εσύ...
Καλησπέρα σε όλα τα παιδιά μεγάλα και μικρά
Like !!!!!!!! στο 6:31 μ.μ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΕ καμάρι μου θυμήσου να συζητήσουμε όταν βρεθούμε χαχαχα
Με το καλό και γρήγορα
Καλησπέρα Γιάνναρε!
Καλησπερα Γιανναρε,ευχαριστω για το Like χαχα
Καλά εσύ παραμένεις ΕΛΒΕτός!!!
Ρε Πάνο άμα δεν υπάρξουν 2-3 τίμιοι ευπατρίδες πολιτικοί ποιος θα οδηγήσει τη χώρα?
Τόσα χρόνια δεν φρόντισαν να φτιάξουν σωστή νομοθεσία, εκμεταλλεύτηκαν τις υποδομές για να πλουτίσουν οικογένειες, συνδικαλιστές..., νόμος είναι το δίκιο του εργάτη, κλπ, αυτοκαταστροφικοί είμασταν σε όλα.
Πρέπει να υπάρξει κάποιος που να κάνει "lead by example" που λένε οι Αμερικάνοι. Εδώ όποιος πάει να βγεί, τον προλαμβάνουν για σεμινάρια στο Τέξας ή Βρυξέλλες.
Δυσκολεύομαι πάρα πολύ να δω το φως στο τούνελ...
ΚΟΝ θα μου φέρεις το τετράδιο του γάμου αυτή τη φορά?
Βρε συμπαθέστατε τρίφτη του επιχειρείν και της λογικής δεν κάνεις μια σούμα στο νομοσχέδιο της υπεραξίας για να δω και εγώ αν θα τρομοκρατηθώ από τώρα ή να το αφήσω από το νέο έτος?
Καλησπέρα καλησπέρα
Ότι αγαπάς ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΕ !!!!!!
Σήμερα μετά την καλημέρα με τον ΣΤΡΑΤΗΓΟ είπα να ρίξω μια ματιά στο ταμπλό
ΜΠΑΧΑΛΟ ………… Όλα τα είχαμε στο κεφάλι μας το μόνο που μας έλειπε ήταν.χαχα να μην ξέρουμε τι να αγοράσουμε
Για αυτο σας λέω όπου ανακατεύονται αυτές οι αρκούδες …………….. και λετε τους ταύρους ζημιάρηδες χαχα
ΝΑ σας δω που θα βρείτε άκρη τώρα χαχα
Αλεξανδράτε φίλε μου υπάρχουν τόσοι απ' έξω. Εννοείται ότι μιλάω για τους παρόντες πολιτικούς
Να μπουν νέοι άνθρωποι μέσα και θα ονομαστούν πολιτικοί, μακριά από τζάκια και συμφέροντα, οι άλλοι δηλαδή που μπήκαν είχαν την ιδιότητα;
Φυσικά πρώτα να υπάρξει το σωστό πλαίσιο για να μην μπορούν να κάνουν ότι οι προηγούμενοι, διαχωρισμός των εξουσιών και μερική αλλαγή του Συντάγματος
Γιάνναρε δεν χρειάζεται να βρούμε άκρη ούτε να ψάχνουμε, αν είναι όπως τα λες χαχα
Συμμετέχουμε ήδη στο μπάχαλο, αλλά αυτό είναι που με φοβίζει περισσότερο!!!
Θα το δουμε Γιαννη απο τα sites δεν χρειαζονται να βγαζω τα ματια μου ,μπορει να υπηραχαν τροποπποιησεις που δεν ξερουμε.
Τωρα απο την αλλη.Συμφωνα με τα στοιχεια το 1,5% των οφειλετων χρωσταει το 50% των στεγαστικων δανειων.
Αρα ειναι οι πλουσιοι.Αυτοι για καποιους λογους δεν πληρωνουν.Δεν προστατευονται λοιπον.ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΙ.
Ε τη στιγμη που αυτο το νομοσχεδιο ,δεν το ψηφιζουν οι αντιπολιτευομενοι τσιπροκαμμενοι και αλλοι
τι και ποια ελπιδα να υπαρχει
Αυτη βουλη που εχουμε Πανο εχει ανανεωθει κατα 80%
μπηκαν πολλοι νεοι ανθρωποι Ραχηλ ,Διαμαντοπουλος,Κασιδιαρης κλπ
ΕΙΝΑΙ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΒΟΥΛΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ λοιπον.
Να κοψουμε την καραμελα νεοι ανθρωποι ,γιατι μπορει να ειναι ΖΩΑ.
Χαχα Και έμενα ΠΑΝΟ μου Καλησπέρα
Ε, τότε ας μείνουμε με τους "νέους" για να πάμε μπροστά. Σκατά ήταν κι αυτοί και γι' αυτό μπήκαν, για να ταιριάζουν με τους άλλους.
Δεν είπα ότι ξέρω πως θα γίνουν όλα αυτά...
και το "νέοι" δεν ήταν μόνο ηλικιακά
Εχω γράψει πολλές φορές ότι αν "τσιμπήσεις" από τον δρόμο έναν απλό άνθρωπο οικογενειάρχη και τον βάλεις επάνω θα είναι καλύτερος από όλους αυτούς μαζί με τις "περγαμηνές"... τελεία και παύλα.
Και μια και το ανέφερα, είχα γνωρίσει στις διάφορες δουλειές που εργάστηκα, ανθρώπους Μ.Ε. που ήταν καλύτεροι από πολλούς πτυχιούχους, απλά ήταν φτωχοί και γεννήθηκαν σε πιο παλιές εποχές και δεν μπόρεσαν ή δεν τους έστειλαν οι γονείς τους να σπουδάσουν.
Θα μπορούσαν, ας πούμε, να σταθούν άνετα ως προϊστάμενοι λογιστηρίου, για να δώσω ένα μέτρο, απλά δεν είχαν το απαραίτητο πτυχίο.
Θα δωσω και ενα παραδειγματακι..
Πριν 2-3 μηνες ο Βυρων ο γειτονας μου
ειχε μιλησει με μια "συμπαθεια" για την Χρυση Αυγη.Επεσαν φυσικα οι Συριζαιοι να τον φανε
Χτες τον ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΣΑΝ στη βουλη για το οχι.
Εγω απλα λεω οτι καποιοι ανοητοι θαστελνουν παντα τελειωμενους και γραφικους (sorry Byron) στην Βουλη
οποτε
ΚΑΙ ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ
γιατι καποιοι σκεφτονται ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΑΘΟΥΜΕ.
Αυτο περιμενω κι εγω.ΝΑ ΤΟ ΠΑΘΕΤΕ.
Αααααα!!! τώρα που τόλμησε επιτέλους να πει τα πράγματα με το όνομά τους, είναι τελειωμένος και γραφικός...
Απλά ένας ακόμη που άλλαξε, έστω και αργά
Και δεν θα σταματήσουμε εκεί.
Θυμήθηκα τώρα και έναν φίλο μου αριστερό εκ πεποιθήσεως, αγνό και άνθρωπο πάνω απ' όλα.
Μου είπε λοιπόν κάποια στιγμή, ότι και οι πιο φανατικοί κομμουνιστές όταν είναι να πεθάνουν κάνουν ένα σταυρό και λένε μια προσευχή με τη σκέψη...βρε λες να υπάρχει Θεός;;; Και αν υπάρχει;;;
Γιατί ΟΛΟΙ αλλάζουν και όλοι σκέπτονται τελικά.
καλα έχω λυθεί στα γέλια ……..προσπαθώ κανα μισάωρο να πω μια καλησπέρα στον κυρ ΜΑΡΚΑΚΗ και ένα like στον ΦΙΛΟ ΜΑΣ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ σε κάτι που έγραψε και συμφωνώ με τα τέσσερα στις 3.08 το μεσημέρι
ΑΛΛΑ για να γράψεις κάτι εκεί πρέπει να εχεις τα πτυχία του ΔΗΜΗΤΡΗ χαχα
πως το κάνετε !!!!!!!!!! ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ
Γιάνναρε μόλις το έκανα εγώ και δεν έχω τα πτυχία του Δημήτρη, είμαι και πιο μεγάλος χαχα
χαχα καλά εντάξει
για γράψε κατι κάτω από παλιό μήνυμα GPS ΘΕΣ χαχα
ΣΑΝ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ……ΠΟΥΘΕΝΑ
Γιάνναρε σε ποια ανάρτηση;
γιατί θέλει ψαξιμο
Στο σπίτι μου είμαι!
ναι σωστά θέλει και διεύθυνση χαχα
μια στιγμή να δωωωωωωω
Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013
ΓΔ.- ΕΒΟΜΑΔΙΑΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ
καλό βράδυ σε όλους
ξεκινούν οι επισκέψεις στα βαφτιστήρια.
θέλω και εγώ αυτοκινητάκιααααα
καλό βράδυ Γιάνναρε
Ευχαριστω Πανο για την διορθωση,Υπευθηνα ειναι τα κοριτσια της οικογενειας....χαχαχαχαχα....τα οποια ειναι νεωτερα.
ΕΙΜΑΙ νεωτερος,κατα 2 χρονια χαχαχαχ
LIKE στον Αλεξανδρατο για το ευπατριδες.
*Υπευθυνα,αυτο δικο μου χεχε
Kαλησπέρα Ηλία, θα τα μαλώσω τα κορίτσια χαχαχα
Να είσαστε όλοι καλά
Ώστε δεν συμφωνείς, εεεε;;;
Καλά λοιπόν, μέχρι να συμφωνήσεις έχουμε καιρό, αλλά στο μεταξύ όλο και θα συμπληρώνω κάτι.
Το κείμενο λοιπόν συμπληρώνεται και διαμορφώνεται ως εξής:
Οι μίνιμουμ απαιτήσεις για να συμφωνήσουμε:
1. Οι γερμανοί είναι εχθροί μας
2. Οι Έλληνες πολιτικοί είναι άχρηστοι και προδότες
3. Και να μην είναι όλοι, οι περισσότεροι έχουν υπογράψει την καταδίκη της χώρας και οι υπόλοιποι δεν έκαναν αυτό που έπρεπε για να το εμποδίσουν.
4. Όλα όσα έχουν υπογράψει είναι ΚΟΥΡΕΛΟΧΑΡΤΑ και δεν δεσμεύουν την χώρα.
5. θα διερευνηθεί η διόγκωση του χρέους της χώρας και θα αποδοθούν ευθύνες προς κάθε κατεύθυνση. Οι ένοχοι θα τιμωρηθούν παραδειγματικά. Οι δίκες θα γίνουν με όλους τους κανόνες που αρμόζουν σε μια πολιτισμένη και ευνομούμενη χώρα.
6. Η ΕΕ είναι μια λυκοφωλιά απατεώνων της παγκοσμιοποίησης, όπου συνθλίβονται λαοί και κράτη μέσω του Διευθυντηρίου, που έλεγε παλιά ο γερο- Ανδρέας και που τώρα έχει αλλάξει όνομα, αλλά καθόλου σκοπούς (θυμίζω και όσα είπε η Ψαρούδα-Μπενάκη).
Η έξοδος από αυτή την λυκοφωλιά είναι η μόνη ικανή και απαραίτητη συνθήκη για να αναπνεύσουμε και να ξαναγεννηθούμε ως έθνος και λαός.
Αυτά τα λίγα...
Δημοσίευση σχολίου