ΣΑΒΒΑΤΟ..
με καφεδάκι
ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ,ΣΗΜΑΙΝΕΙ
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ..
Γιατί η βελτιωμένη αποθήκευση ενέργειας έχει μεγαλύτερη σημασία από το σχιστολιθικό αέριο και τις ΑΠΕ..
James Manyika και Michael Chui
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, η μπαταρία αποθήκευσης ηλεκτρισμού - μια τεχνολογία που υπάρχει από τον 18ο αιώνα - θα μπορούσε να αλλάξει την οικονομική πορεία τού 21ου αιώνα. Χάρη σε σημαντικές ανακαλύψεις που τοποθετούνται στο ορατό μέλλον, οι μπαταρίες χαρακτηρίζονται ως μια από τις 12 επαναστατικές τεχνολογίες που το McKinsey Global Institute έχει προσδιορίσει ως τμήμα μιας πρόσφατης έκθεσης [1] σχετικά με τις καινοτομίες που θα αλλάξουν τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος. Κάθε τεχνολογία που «αλλάζει το παιχνίδι», θα μπορούσε να επηρεάσει εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους, να δημιουργήσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο σε οικονομική αξία και να αναμορφώσει μεγάλους τομείς τής παγκόσμιας οικονομίας. Οι προηγμένες μπαταρίες, από την πλευρά τους, έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν την παγκόσμια ζήτηση για ορυκτά καύσιμα, να αυξήσουν την χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο, να φέρουν αξιόπιστη ηλεκτρική ενέργεια σε επιχειρήσεις στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, και να προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια - και ως εκ τούτου πρόσβαση στον σύγχρονο κόσμο - σε εκατομμύρια φτωχών σε όλο τον κόσμο.
Τούτων λεχθέντων, η αποθήκευση ενέργειας θα μπορούσε να έχει οικονομικό αντίκτυπο περί τα 635 δισεκατομμύρια αμερικανικά δολάρια ετησίως, ποσό το οποίο αποτελεί μια μέτρηση της αξίας που δημιουργείται από τη χρήση της τεχνολογίας, καθώς και τα έσοδα που φέρνει στις εταιρείες που την παράγουν. Η αξία για τους χρήστες περιλαμβάνει βελτιωμένη απόδοση, καλύτερα κόστη, μεγαλύτερη ευκολία, εξοικονόμηση χρόνου και άλλα οφέλη. Η συνολική αξία που εκτιμούμε ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί σε ετήσια βάση το 2025 από την αποθήκευση της ενέργειας - ως επί το πλείστον επιτευχθείσα μέσω της εξοικονόμησης καυσίμων - είναι σχεδόν ισοδύναμη με το ΑΕΠ της Σαουδικής Αραβίας και μεγαλύτερη από τις εκτιμώμενες πιθανές επιπτώσεις από υψηλού προφίλ εξελίξεις όπως η «τρισδιάστατη εκτύπωση», η υδραυλική ρηγμάτωση (στμ: hydraulic fracturing, με την οποία αντλούνται ορυκτά καύσιμα από σχιστολιθικά πετρώματα) και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Καθόλου άσχημα για μια τεχνολογία που έχει εξελιχθεί για περισσότερο από 200 χρόνια και μπορεί να βρεθεί οπουδήποτε στις αναπτυσσόμενες και τις ανεπτυγμένες οικονομίες.
Εξ ορισμού, η αποθήκευση ενέργειας είναι κάθε σύστημα ή τεχνολογία που σας επιτρέπει να παράγετε ενέργεια κάποια στιγμή και να την χρησιμοποιήσετε σε μια άλλη. Μια από τις πιο κοινές μορφές αποθήκευσης ενέργειας είναι τα αντλούμενα υδροηλεκτρικά αποθέματα (pumped hydroelectric storage, PHES), η οποία περιλαμβάνει την άντληση νερού σε μια δεξαμενή σε υψηλότερη περιοχή και την αποδέσμευσή του αργότερα ώστε να ρέει μέσω ενός στροβίλου και να παράγει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Οι υδροηλεκτρικές εταιρείες χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια για την άντληση του νερού στις δεξαμενές όταν το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλό και παράγουν περισσότερη ενέργεια από το νερό όταν οι τιμές είναι υψηλές. Μια άλλη κοινή μορφή αποθήκευσης ενέργειας, βέβαια, είναι η συνηθισμένη μπαταρία σας.
Στην μελέτη μας, επικεντρωθήκαμε στην μπαταρία γιατί αυτή η τεχνολογία, σε αντίθεση με την υδροηλεκτρική, βιώνει μια ραγδαία εξέλιξη που θα μπορούσε να ταρακουνήσει το σύνολο του κλάδου. Στα επόμενα δέκα έως 15 χρόνια, οι εξελίξεις στα συστατικά που μπαίνουν σε μπαταρίες θα μπορούσαν να διπλασιάσουν την ικανότητα αποθήκευσης, να μειώσουν το κόστος και να επεκτείνουν τη ζωή των επαναφορτιζόμενων μπαταριών, γεγονός που καθιστά πιο πρακτικό για τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν αποθηκευμένη ενέργεια σε περισσότερα μέρη. Η πρόοδος που επιτρέπει αυτά τα οφέλη σε απόδοση περιλαμβάνει νέα είδη καθόδων (ο θετικός πόλος σε μια μπαταρία) που εξαλείφουν τις νεκρές –ηλεκτρικές- ζώνες και βελτιώνουν τις επιδόσεις. Περιλαμβάνουν επίσης νέα είδη ανόδων (αρνητικούς πόλους) κατασκευασμένα από πυρίτιο που θα μπορούσαν να αυξήσουν την χωρητικότητα της μπαταρίας κατά 30% σε σύγκριση με εκείνες που χρησιμοποιούν σήμερα στοιχεία από γραφίτη. Λίγο πιο μετά, μπορεί να υπάρξει πρόσθετη πρόοδος μέσω της εισαγωγής νανοϋλικών που έχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά αγωγιμότητας.
Τα περισσότερα από τα οικονομικά οφέλη από τις βελτιωμένες μπαταρίες θα έρθουν μέσα από τη χρήση τους στα οχήματα που κινούνται με ηλεκτροκινητήρα. Με την πρόοδο στην χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας, στη μείωση του κόστους για τα κατασκευαστικά στοιχεία, και την πιο αποτελεσματική κατασκευή μπαταριών, τα πλήρως ηλεκτρικά και μερικώς ηλεκτρικά (υβριδικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά) αυτοκίνητα θα μπορούσαν να γίνουν πιο ελκυστικά για τους καταναλωτές. Σήμερα, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για ένα υβριδικό αυτοκίνητο σε διάστημα πέντε ετών εκτιμάται από ιστοσελίδες της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως το Edmunds.com ότι είναι περίπου 39% υψηλότερο από όσο για ένα αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μέχρι το 2025, το συνολικό κόστος από την ιδιοκτησία ενός υβριδικού ή ενός συμβατικού αυτοκίνητου θα μπορούσε να είναι περίπου ίδιο, με την προϋπόθεση οι τιμές της βενζίνης θα βρίσκονται στο επίπεδο των 2,85 δολαρίων το γαλόνι ή υψηλότερα (στμ: στις ΗΠΑ…). Με ίδιο το κόστος ιδιοκτησίας, το μερίδιο των υβριδικών οχημάτων στις ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί από περίπου 3% σήμερα και να κυμαίνεται από 20% έως 40% το 2025. Η συνολική αξία της λιγότερης (ή καθόλου) χρήσης ορυκτών καυσίμων σε αυτά τα μερικώς ή πλήρως ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να φτάσει ως τα 415 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως το 2025.
*Ο JAMES MANYIKA είναι Διευθυντής στο McKinsey Global Institute.
Ο MICHAEL CHUI είναι σχολάρχης στο MGI. Αμφότεροι έχουν έδρα στο Σαν Φρανσίσκο.
Πηγή: http://foreignaffairs.gr/
με καφεδάκι
ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ,ΣΗΜΑΙΝΕΙ
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ..
Γιατί η βελτιωμένη αποθήκευση ενέργειας έχει μεγαλύτερη σημασία από το σχιστολιθικό αέριο και τις ΑΠΕ..
James Manyika και Michael Chui
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, η μπαταρία αποθήκευσης ηλεκτρισμού - μια τεχνολογία που υπάρχει από τον 18ο αιώνα - θα μπορούσε να αλλάξει την οικονομική πορεία τού 21ου αιώνα. Χάρη σε σημαντικές ανακαλύψεις που τοποθετούνται στο ορατό μέλλον, οι μπαταρίες χαρακτηρίζονται ως μια από τις 12 επαναστατικές τεχνολογίες που το McKinsey Global Institute έχει προσδιορίσει ως τμήμα μιας πρόσφατης έκθεσης [1] σχετικά με τις καινοτομίες που θα αλλάξουν τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος. Κάθε τεχνολογία που «αλλάζει το παιχνίδι», θα μπορούσε να επηρεάσει εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους, να δημιουργήσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο σε οικονομική αξία και να αναμορφώσει μεγάλους τομείς τής παγκόσμιας οικονομίας. Οι προηγμένες μπαταρίες, από την πλευρά τους, έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν την παγκόσμια ζήτηση για ορυκτά καύσιμα, να αυξήσουν την χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο, να φέρουν αξιόπιστη ηλεκτρική ενέργεια σε επιχειρήσεις στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, και να προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια - και ως εκ τούτου πρόσβαση στον σύγχρονο κόσμο - σε εκατομμύρια φτωχών σε όλο τον κόσμο.
Τούτων λεχθέντων, η αποθήκευση ενέργειας θα μπορούσε να έχει οικονομικό αντίκτυπο περί τα 635 δισεκατομμύρια αμερικανικά δολάρια ετησίως, ποσό το οποίο αποτελεί μια μέτρηση της αξίας που δημιουργείται από τη χρήση της τεχνολογίας, καθώς και τα έσοδα που φέρνει στις εταιρείες που την παράγουν. Η αξία για τους χρήστες περιλαμβάνει βελτιωμένη απόδοση, καλύτερα κόστη, μεγαλύτερη ευκολία, εξοικονόμηση χρόνου και άλλα οφέλη. Η συνολική αξία που εκτιμούμε ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί σε ετήσια βάση το 2025 από την αποθήκευση της ενέργειας - ως επί το πλείστον επιτευχθείσα μέσω της εξοικονόμησης καυσίμων - είναι σχεδόν ισοδύναμη με το ΑΕΠ της Σαουδικής Αραβίας και μεγαλύτερη από τις εκτιμώμενες πιθανές επιπτώσεις από υψηλού προφίλ εξελίξεις όπως η «τρισδιάστατη εκτύπωση», η υδραυλική ρηγμάτωση (στμ: hydraulic fracturing, με την οποία αντλούνται ορυκτά καύσιμα από σχιστολιθικά πετρώματα) και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Καθόλου άσχημα για μια τεχνολογία που έχει εξελιχθεί για περισσότερο από 200 χρόνια και μπορεί να βρεθεί οπουδήποτε στις αναπτυσσόμενες και τις ανεπτυγμένες οικονομίες.
Εξ ορισμού, η αποθήκευση ενέργειας είναι κάθε σύστημα ή τεχνολογία που σας επιτρέπει να παράγετε ενέργεια κάποια στιγμή και να την χρησιμοποιήσετε σε μια άλλη. Μια από τις πιο κοινές μορφές αποθήκευσης ενέργειας είναι τα αντλούμενα υδροηλεκτρικά αποθέματα (pumped hydroelectric storage, PHES), η οποία περιλαμβάνει την άντληση νερού σε μια δεξαμενή σε υψηλότερη περιοχή και την αποδέσμευσή του αργότερα ώστε να ρέει μέσω ενός στροβίλου και να παράγει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Οι υδροηλεκτρικές εταιρείες χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια για την άντληση του νερού στις δεξαμενές όταν το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλό και παράγουν περισσότερη ενέργεια από το νερό όταν οι τιμές είναι υψηλές. Μια άλλη κοινή μορφή αποθήκευσης ενέργειας, βέβαια, είναι η συνηθισμένη μπαταρία σας.
Στην μελέτη μας, επικεντρωθήκαμε στην μπαταρία γιατί αυτή η τεχνολογία, σε αντίθεση με την υδροηλεκτρική, βιώνει μια ραγδαία εξέλιξη που θα μπορούσε να ταρακουνήσει το σύνολο του κλάδου. Στα επόμενα δέκα έως 15 χρόνια, οι εξελίξεις στα συστατικά που μπαίνουν σε μπαταρίες θα μπορούσαν να διπλασιάσουν την ικανότητα αποθήκευσης, να μειώσουν το κόστος και να επεκτείνουν τη ζωή των επαναφορτιζόμενων μπαταριών, γεγονός που καθιστά πιο πρακτικό για τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν αποθηκευμένη ενέργεια σε περισσότερα μέρη. Η πρόοδος που επιτρέπει αυτά τα οφέλη σε απόδοση περιλαμβάνει νέα είδη καθόδων (ο θετικός πόλος σε μια μπαταρία) που εξαλείφουν τις νεκρές –ηλεκτρικές- ζώνες και βελτιώνουν τις επιδόσεις. Περιλαμβάνουν επίσης νέα είδη ανόδων (αρνητικούς πόλους) κατασκευασμένα από πυρίτιο που θα μπορούσαν να αυξήσουν την χωρητικότητα της μπαταρίας κατά 30% σε σύγκριση με εκείνες που χρησιμοποιούν σήμερα στοιχεία από γραφίτη. Λίγο πιο μετά, μπορεί να υπάρξει πρόσθετη πρόοδος μέσω της εισαγωγής νανοϋλικών που έχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά αγωγιμότητας.
Τα περισσότερα από τα οικονομικά οφέλη από τις βελτιωμένες μπαταρίες θα έρθουν μέσα από τη χρήση τους στα οχήματα που κινούνται με ηλεκτροκινητήρα. Με την πρόοδο στην χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας, στη μείωση του κόστους για τα κατασκευαστικά στοιχεία, και την πιο αποτελεσματική κατασκευή μπαταριών, τα πλήρως ηλεκτρικά και μερικώς ηλεκτρικά (υβριδικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά) αυτοκίνητα θα μπορούσαν να γίνουν πιο ελκυστικά για τους καταναλωτές. Σήμερα, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για ένα υβριδικό αυτοκίνητο σε διάστημα πέντε ετών εκτιμάται από ιστοσελίδες της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως το Edmunds.com ότι είναι περίπου 39% υψηλότερο από όσο για ένα αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μέχρι το 2025, το συνολικό κόστος από την ιδιοκτησία ενός υβριδικού ή ενός συμβατικού αυτοκίνητου θα μπορούσε να είναι περίπου ίδιο, με την προϋπόθεση οι τιμές της βενζίνης θα βρίσκονται στο επίπεδο των 2,85 δολαρίων το γαλόνι ή υψηλότερα (στμ: στις ΗΠΑ…). Με ίδιο το κόστος ιδιοκτησίας, το μερίδιο των υβριδικών οχημάτων στις ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί από περίπου 3% σήμερα και να κυμαίνεται από 20% έως 40% το 2025. Η συνολική αξία της λιγότερης (ή καθόλου) χρήσης ορυκτών καυσίμων σε αυτά τα μερικώς ή πλήρως ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να φτάσει ως τα 415 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως το 2025.
*Ο JAMES MANYIKA είναι Διευθυντής στο McKinsey Global Institute.
Ο MICHAEL CHUI είναι σχολάρχης στο MGI. Αμφότεροι έχουν έδρα στο Σαν Φρανσίσκο.
Πηγή: http://foreignaffairs.gr/
22 σχόλια:
Καλημέρα σε όλους τους φίλους
michele είπε...
Τωρα γιατι ασχολουνται με την επιστροφη μου,δεν εχω καταλαβει
χαχα Μα για το καλό σου βρε κουτό !!!!
Πρέπει να γυρίσεις να σηγκετρωθεις να μελετήσεις να ετοιμάσεις πολλά πολλά διαγράμματα γιατί η εβδομάδα που έρχεται θα είναι είναι πολύ περίεργη, μυστήρια ,πονηρή, παγαποντησα , διπρόσωπη , θέλει να μας πιάσει στον ύπνο να μας εκθέσει ,ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ χαχα
Καλημέρα ΚΟΝ+,
Αυτό είναι σωστό, να γυρίσουν οι παλαιοί για να φύγουν οι επόμενοι...
Καλό Σ/Κ σε όλους, πάμε σε καμια παραλία...
Γιαννη Κον μειλ
Χαχα δεν είναι δυνατόν μόλις απάντησα ΚΑΛΗΜΕΡΑ
τον βλεπεις;;;
γιατι στην αποστολη φωτο,ειμαι σκιτζης...
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ 1000ΜΟΝΑΔΕΣ
ΜΕΙΩΣΗ ΥΦΕΣΗΣ 3 ΤΡΙΜΗΝΟ 1200ΜΟΝΑΔΕΣ
1 ΤΡΙΜΗΝΟ 2014
ΟΡΙΑΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΑΕΠ 1400ΜΟΝΑΔΕΣ
2 ΤΡΙΜΗΝΟ ΑΥΞΗΣΗ ΑΕΠ
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΑΝΕΙΩΝ ,ΝΕΟ
ΔΑΝΕΙΟ ,ΕΧΑΜΗΛΑ ΕΠΙΤΟΚΙΑ
ΕΚΤ ΚΤΛ ΚΤΛ 1600ΜΟΝΑΔΕΣ
Ποια η μεταβολη ΑΕΠ μεταξυ 2ου και 1ου τριμηνου 2013 ;
-6,7
-6,4
-6,7
-5,7
-5,6
-4,6
ΕΔΩ ΘΕΛΩ ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ -3,8
ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΙΔΩΣΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑ 4,2% ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ
Η προβλεψη μου πριν αρκετους μηνες σε φιλους ελευθερογνωμιτες κατα την διαρκεια τσιμπουσιου ηταν ακριβως αυτη μεταξυ 3,8-4,2 να δουμε. Ομως εγω αλλο ρωτησα ...
4,6% έναντι 5,6% νομίζω
Λιγότερη ύφεση προς το παρόν.
ΟΚ αλλά να μας πει κάποιος και το ποσοστό του χρέους/ΑΕΠ για να έχουμε αυτό που λένε "βιωσιμότητα"
Το 4,6 εναντι 5,6 ειναι μεταξυ των 2ων τριμηνων 2013-2012. Αυτο που ψαχνω ειναι η σχεση μεταξυ των τριμηνων του ιδιου του 2013 το β και το α. Βιωσιμοτητα με τα σημερινα δεδομενα δεν μπορει να υπαρξει. Οποτε η κουρευεις η μετακυλιεις πολλα χρονια μπροστα ,ωστε η ετησια εξυπηρετηση τοκων και χρεωλυσιων να ειναι πολυ χαμηλη
καλα κρασια χρεος προς αεπ
AFGHANISTAN 8.00
ANGOLA 29.29
BOLIVIA 31.40
CAMEROON 6.50
UNITED STATES 101.60
UNITED KINGDOM 90.70
GREECE 156.90
FRANCE 90.20
βγαλε και το ΤΧΣ και φατε προλογο
το προβλημα ειναι το ελλειμα και η αναχρηματοδοτηση
το αεπ την ολυμπιακη χρονια του 2004 ηταν 183 δις
και το 2012 ηταν πανω απο 200 δις
Και που να βρουμε και ορυκτο πλουτο
να δεις πως αλλαζουν τα νουμερα
αυτα που ο γαπ ελεγε δεν υπαρχουν γιατι εβλεπε την βαλτικη λογω δανιας αντι για την μεσογειο
…καλησπερούδια !
Καλησπερουδια dwk!!
…συμπληρώσαμε δεκάωρο! …ο κόκορας σώθηκε!
(η συμβολή σας καθοριστική!)
(…α βρε ΘΔ τι μου’χεις κάνει με τα i και τα b)
Aυτο μετραει!! οτι σωθηκε ο κοκκορας ηταν ζητημα ζωης η θανατου!!
Καλησπέρα σας..και καλή βραδια
Δημοσίευση σχολίου