Επέστρεψαν στα ρεκόρ Dow Jones και S&P- Σε υψηλό 15 ετών ο Nasdaq .. Φοβούνται οι αναλυτές κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων και από την Ρωσία - Moody’s: Επιβεβαίωσε το “Αα1” της Γαλλίας, αρνητικό το outlook Fitch: Επιβεβαιώνει το "ΑΑΑ" των ΗΠΑ.. Η Fed οδήγησε τη Wall σε νέα ρεκόρ - Επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ... Ecofin: Επιβεβαιώθηκε η πολιτική συμφωνία για τις καταθέσεις...Οι μετοχές που προστίθενται στον δείκτη MSCI Greece Emerging Markets είναι οι Alpha Bank, Τρ. Πειραιώς, FF Group, ΕΛΠΕ, Jumbo, Εθνική Τράπεζα, ΔΕΗ και Τιτάν..

Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2017

ΣΆΒΒΑΤΟ..
με μουσική


ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ

Το σημαντικό βιβλίο ενός μείζονος Αμερικανού πολιτικού φιλοσόφου θέτει με τρόπο άμεσο το ηθικό πρόβλημα της ανεξέλεγκτης εισβολής της οικονομικής λογικής στην ανθρώπινη εμπειρία..

Μichael j. Sandel
Τι δεν μπορεί να αγοράσει το χρήμα
Μετάφραση Μιχάλης Μητσός

Από το πλήθος των προς πώληση δικαιωμάτων, επενδύσεων και υπηρεσιών που ο καθηγητής Πολιτικής Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ Μάικλ Τζ. Σαντέλ παραθέτει στην αφετηρία του πολύκροτου βιβλίου του «Τι δεν μπορεί να αγοράσει το χρήμα» δύο ξεχωρίζουν για την ευρηματικότητα και την εμβληματική τους υπόσταση ως προς το επιχείρημα του συγγραφέα. Πρώτον, η ωριαία μίσθωση αστέγων από εξειδικευμένες εταιρείες που πληρώνονται από λομπίστες προκειμένου να κρατούν θέσεις στις ουρές που σχηματίζονται στην Ουάσιγκτον τη νύχτα έξω από το Καπιτώλιο εν αναμονή της έναρξης των συνεδριάσεων. Δεύτερον, η εξαγορά ασφαλειών ζωής ασθενών ή ηλικιωμένων από άτομα ή εταιρείες, η πληρωμή των ασφαλίστρων τους όσο ζουν και η είσπραξη της ασφάλειας μετά θάνατον. Οι άστεγοι πληρώνονται 15 ως 20 δολάρια την ώρα. Η εξαγορά ασφαλειών είναι μια αγορά 30 δισ. δολαρίων. Και οι δύο θα ήταν αδιανόητες πριν από 30 χρόνια. Και οι δύο οφείλουν να μας κάνουν να στοχαστούμε για τα «ηθικά όρια των αγορών», επισημαίνει ο Σαντέλ.
Ο διασημότερος ίσως καθηγητής Πολιτικής Φιλοσοφίας παγκοσμίως εξέδωσε αυτό το εύληπτο, κατατοπιστικό και δυναμικό κείμενο για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2012, μεσούσης της ελληνικής κρίσης χρέους, δίνοντας μία από τις πρώτες μνείες της αλματώδους ανόδου των ανισοτήτων που δύο χρόνια αργότερα θα τεκμηρίωνε πειστικά ο Τομά Πικετί με το «Κεφάλαιο στον 21ο αιώνα». Ουσιαστικά, η κύρια κατεύθυνση του επιχειρήματος του Σαντέλ λειτουργεί συμπληρωματικά ως προς το έργο του Πικετί, εφόσον εκκινεί από το ηθικό ζήτημα της εξάπλωσης των αγορών. «Ορισμένα από τα καλά πράγματα στη ζωή διαφθείρονται, διαβρώνονται ή ευτελίζονται, όταν μετατρέπονται σε εμπορεύματα» διαπιστώνει. Εντοπίζει το πρόβλημα αφενός στην αύξηση των πραγμάτων που το χρήμα εξασφαλίζει πλέον, από την υγεία ως την πολιτική επιρροή, και τον αποκλεισμό, κατά συνέπεια, από αυτά όσων δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην τιμολόγησή τους, και αφετέρου στον εκτοπισμό άλλων αξιών από τις αξίες της αγοράς, γεγονός που συντελεί στη διάβρωσή τους.

Η κοινωνίατης αγοράς
Ως αποτέλεσμα, σήμερα ζούμε όχι σε μια οικονομία αλλά σε μια κοινωνία της αγοράς. Και εντός της απουσιάζει, επισημαίνει ο Σαντέλ, κάθε πολιτική συζήτηση για τις ηθικές της παραμέτρους. Καθώς οι ηθικές κρίσεις των συναλλακτικών πράξεων απουσιάζουν από τις καταστατικές αρχές της λογικής των αγορών η αποδοχή ενός καθεστώτος αγοραπωλησίας συνεπάγεται την αντιμετώπιση όσων συμπεριλαμβάνει ως εμπορευμάτων και την κατάφαση ως προς το ορθό της εμπορευματικής τους φύσης: «Αν κάποιος είναι διατεθειμένος να πληρώσει για να κάνει σεξ ή για να πουλήσει ένα νεφρό και ένας συναινών ενήλικος είναι διατεθειμένος να πουλήσει αυτό το προϊόν, η μόνη ερώτηση που κάνει ο οικονομολόγος είναι "πόσο;". Οι αγορές δεν κουνούν το δάχτυλο».
Για τον Γκάρι Μπέκερ του Πανεπιστημίου του Σικάγου η οικονομική προσέγγιση διέπει, συνειδητά ή ασυνείδητα, όλες τις πτυχές του ανθρώπινου βίου - την αγορά ενός βερνικιού, την επιλογή μάρκας καφέ, τον γάμο και το διαζύγιο. Προεκτάσεις της ιδέας του Μπέκερ για την πανταχού παρούσα ισχύ της συνεπαγωγής κόστους-οφέλους εντοπίζει ο Μάικλ Σαντέλ σε εκπαιδευτικές πολιτικές που συνδέονται με προγράμματα πληρωμής μαθητών για καλύτερες επιδόσεις, στη χρηματική κινητροδότηση ασθενών για να λαμβάνουν τα φάρμακά τους ή στη μετατροπή προστίμων σε τέλη (την εξαφάνιση δηλαδή του ηθικού σκέλους από μια ποινή), όπως στην περίπτωση των αγοραπωλησιών ρύπανσης και των αντισταθμίσεων άνθρακα ως μεθόδων αντιμετώπισης της πλανητικής υπερθέρμανσης. Η εμμονή της σύγχρονης οικονομικής επιστήμης στα κίνητρα «προσδίδει στον οικονομολόγο τον ρόλο του ακτιβιστή», γράφει ο Σαντέλ, εφόσον η ταύτιση των κινήτρων με ακρογωνιαίο λίθο της σύγχρονης ζωής ανάγει την αγορά σε «ένα βαρύ χέρι, ένα χέρι που χειραγωγεί». Αμεση συνέπεια μιας τέτοιας κατάστασης πραγμάτων είναι αγοραπωλησίες στις οποίες τα αγαθά αλλοιώνονται, ευτελίζονται ή διαβρώνονται. Είναι θεμιτή η συνήθης στις ΗΠΑ θέσπιση ασφαλειών ζωής για υπαλλήλους μεγάλων εταιρειών οι οποίες πληρώνουν τα ασφάλιστρα και εισπράττουν το σύνολο της αποζημίωσης σε περίπτωση θανάτου τους; Γιατί δεν θα πρέπει να θεωρηθούν «στοιχήματα θανάτου» οι περιπτώσεις εξαγοράς ασφαλειών ζωής βαριά ασθενών κάτω από την ονομαστική τους αξία, κάτι που μπορεί να διασφαλίζει την ποιότητα ζωής τους, προσπορίζει όμως κέρδη από τον θάνατό τους, εφόσον αυτός συμβεί σε σύντομο χρονικό διάστημα; Συμβαδίζει με την ηθική η πώληση διαφημιστικού χώρου σε περιπολικά προκειμένου να εξοικονομηθούν δημόσιοι πόροι;

Ηθική, ανισότητες, δημοκρατία

Ο στοχασμός του Μάικλ Σαντέλ ανάγεται εν τέλει στον προβληματισμό για την αλλοίωση του νοήματος των δημόσιων αγαθών και του περιεχομένου της δημοκρατίας. Πέρα από το ηθικό ή μη υπόβαθρο της κερδοσκοπίας διακρίνεται η συρρίκνωση του καθοριστικού στοιχείου της κοινότητας. Ενδεικτικό παράδειγμα τα γήπεδα του μπέιζμπολ (ή του ποδοσφαίρου, στα καθ' ημάς), κατεξοχήν χώροι εξισωτισμού στο παρελθόν, χτισμένοι με απλές κερκίδες για όλους, τα οποία απέκτησαν σχετικά πρόσφατα διαφορετικές ζώνες, με αποκορύφωμα τις πολυτελείς σουίτες για εταιρείες ή VIPs. Η έκλειψη της εμπειρίας της ανάμειξης των τάξεων στο γήπεδο, θεωρεί ο Σαντέλ, αποτελεί μεταφορά της αύξησης των ανισοτήτων στη σύγχρονή μας κοινωνία: «Η δημοκρατία δεν απαιτεί απόλυτη ισότητα», γράφει, «απαιτεί όμως μια κοινή ζωή από τους πολίτες της» -  και αυτή χάνεται όταν οι εύποροι ζουν, ψυχαγωγούνται ή επιδίδονται σε αγοραπωλησίες σε διακριτούς, στεγανούς χώρους. Σε μια εποχή θριαμβολογίας των αγορών, καταλήγει ο Μάικλ Σαντέλ, επείγει ο αναστοχασμός της θέσης τους. Αν αξιολογούνταν όλα τα αγαθά με αποκλειστικά εμπορευματικούς όρους, αν η οικονομίστικη προσέγγιση πράγματι διείπε τα πάντα, δεν θα είχε καταργηθεί η δουλεία και η εξαγορά της ψήφου θα ήταν νόμιμη. Η επέκταση της εμπορευματοποίησης επιβάλλει την αναθεώρηση «του ρόλου και της επίδρασης των αγορών στις κοινωνικές μας πρακτικές, στις ανθρώπινες σχέσεις και στην καθημερινή μας ζωή». Αυτά υποδεικνύουν τελικά τι δεν μπορεί (και τι δεν πρέπει) να αγοράζει το χρήμα.

http://www.tovima.gr

17 σχόλια:

ArTaXiA είπε...

Bonjour bonjour.

Αν κάποιος φίλος, έχει το ανωτέρω βιβλίο, θα ήθελα πολύ να το δανειστώ.

mixalis mixalios είπε...

Ο πολιτικός χτες Μπλουμ εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την πρόοδο που επετεύχθη! Έχει εκλογές άλλωστε!Οι κύκλοι του Μαξίμου διειδαν στασιμότητα άντε μικρή πρόοδο! Το τελεσίγραφο δεν τους ενθουσιασε! Δεν δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για την επάνοδο των τεχνικών κλιμακίων λένε...Για να δούμε τι κρύβει το ΣΚ (εκτός από τη Δευτέρα)

Φίλτατε Hippy 0.882 όπως θα είδες...

hippy είπε...

Καλημέρα

φίλε καλλιτέχνη το έχει προσφορά ο ΙΑΝΟΣ απ΄ότι είδα (αλλά κι άλλοι) με 12,55 ευρώ. Θα το πάρω κι εγώ.

https://www.ianos.gr/ti-den-mporei-na-agorasei-to-xrima-0384850.html

Το είδα φιλαράκο Μ&M. Ζημιά για εμάς δυστυχώς. Στην ΑΜΚ στα 0,78 (που ΔΕΝ καλύφθηκε πλήρως) κάποιοι είχαν πάρει και αδιάθετες. Λόγω της αρνητικής χρηματιστηριακής συγκυρίας ήταν σχετικά πρόθυμοι να πουλήσουν τη θέση τους μ΄ένα μικρό κέρδος 2-3%. Η είδηση τους άνοιξε την όρεξη. Χθες είχα συμφωνήσει (μέσω του χρηματιστή μου) με κάποιον να μου δώσει 11Κ στα 0,80. Μετά την είδηση υπαναχώρησε. Δεν τον αδικώ. Κι εγώ το ίδιο θα΄κανα. Λογικά οι όποιες συναλλαγές θ΄ανηφορίσουν προς το 0,82.

asxetos asxetopoulos είπε...

Καλημέρα, απαντώ σε ένα σχόλιο του lorac χθεσινο, για τον ΕΛΛΑΚΤΩΡ, πριν μια εβδομάδα διάβασα ότι τα πρόστιμα για το καρτέλ των κατασκευαστικών είναι 130 εκ από τα οποία 45 έφαγε ο Ελάκτωρ και για τα υπόλοιπα γίνεται διαπραγμάτευσης από Ελληνικές και ξένες, στο euro2day.gr

hippy είπε...

"Ο mixalis mixalios είπε...
Ο πολιτικός χτες Μπλουμ εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την πρόοδο που επετεύχθη! Έχει εκλογές άλλωστε!Οι κύκλοι του Μαξίμου διειδαν στασιμότητα άντε μικρή πρόοδο! Το τελεσίγραφο δεν τους ενθουσιασε! Δεν δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για την επάνοδο των τεχνικών κλιμακίων λένε..."


Ο Αλέκος οδηγεί σε δρόμο αραβικής πόλης και στρίβει παράνομα αντίθετα σε μονόδρομο. Τον σταματά τροχονόμος, πάει να του δώσει κλήση, ο Αλέκος αρχίζει τα παρακαλετά κι όταν δεν βλέπει αποτέλεσμα το γυρίζει στον τσαμπουκά "ξέρεις ποιος είμαι εγώ κλπ ελληναράδικα". Ο τροχονόμος καλεί περιπολικό, τον τσουβαλιάζουν και την άλλη μέρα περνά δικαστήριο μαζί με άλλους δυο.

Ο δικαστής ακούει τους μάρτυρες ακούει και τον δικό μας κι αποφασίζει " Χουσείν" λέει σ΄ένα γιγαντόσωμο δεσμοφύλακα "όταν τελειώσουμε τις δίκες, πάρ΄τον πίσω στη φυλακή, γάμησε τον 3 φορές και μετά ελευθέρωσε τον"

Ο Αλέκος ακούει την ποινή έξαλλος..."Άξεστοι, άγριοι, απολίτιστοι, δεν έχετε το δικαίωμα κλπ"

Ο επόμενος που δικάζει ο δικαστής έχει κλέψει σουπερμαρκετ κι αποφασίζει "Χουσείν όταν τελειώσουμε πάρ΄τον πίσω στη φυλακή και κόψε του τ΄αριστερό χέρι"

Ο δικός μας ακούει και φρικάρει.

Ο τρίτος έχει παρασύρει και σκοτώσει έναν πεζό οπότε η ποινή είναι ο Χουσείν να του κόψει τα πόδια για να μην ξαναοδηγήσει.

Μετά το άκουσμα των ποινών, καθώς ο Χουσείν τους φορτώνεται για να τους πάει πίσω για την εκτέλεση των ποινών, ο Αλέκος του υπενθυμίζει τρεμουλιαστά

-Χουσείν, πρόσεξε μην κάνεις κανένα λάθος, εμένα ο δικαστής είπε να με γαμήσεις.

austin είπε...

Καλησπέρα σας!

Πολύ καλό χιπι! Βέβαια σε κάποιους ούτε το "γαμησι" δεν αρκεί γιατί βγαίνουν και λένε το παρακατω:

Καμμένος: Η αξιολόγηση θα κλείσει πριν από τις 20 Φεβρουαρίου χωρίς να ληφθούν νέα μέτρα

Αφού λοιπόν, ο κόσμος δεν διαδηλωνει κατά της βλακειας και της κοροιδιας (κάτι για το οποίο θα έπρεπε να διαδηλωνει από το 2010 και πιο πίσω, και όχι για τις μεταρρύθμιστες και το μνημόνιο) τότε πρόοδος δεν υπάρχει. Απλά θα μας γαμανε και θα μας λένε και ηλιθιους. Τι μένει; να μας μαστιγωνουν κιόλας...

michele είπε...

Καλό μεσημέρι σε όλους .Χαίρομαι που η ιδέα μου να παρουσιάζουμε καθε τόσο κάποιο βιβλίο βρήκε ανταπόκριση. Βέβαια εξαρτάται και απο το βιβλίο :)

Το ανέκδοτο του Hippy αποτυπώνει πλήρως τη σημερινή κατάσταση του take it or leave it

TheHawk είπε...

την καλημέρα μου!!!

Lefty είπε...

καλησπέρα

Νομίζω είναι ο ίδιος που είχα παρακολουθήσει κάτι βίντεο παλιότερα και είχα εντυπωσιαστεί ομολογώ, καθώς (και κακώς) δεν έχω μελετήσει ποτέ φιλοσοφικά θέματα.
Υπάρχει ολόκληρη σειρά. Το link για το πρώτο είναι https://www.youtube.com/watch?v=kBdfcR-8hEY και (πολύ χοντρικά) καταπιάνεται με το κατά πόσο είναι σωστό να αφαιρέσεις τη ζωή ενός, γνωρίζοντας ότι θα σώσεις περισσότερες ζωές. Η απάντηση δεν είναι τόσο απλή όσο μπορεί να φαίνεται και η όλη παρουσίαση δεν άπτεται μόσο σε αυτό, αλλά στην παρουσίαση γενικά φιλοσοφικών προσεγγίσεων.
Έχει υπότιτλους στα Αγγλικά (Ελληνικά δεν ξέρω αν υπάρχουν αλλού), αλλά νομίζω αξίζει τον κόπο.

Lorac είπε...

Καλησπέρα σας !!

Περί ελλακτωρ και γενικότερα, ας πούμε ότι έχω διαβάσει και εγώ διάφορα νούμερα και γενικότερα επιλογές έναντι της απόφασης της επιτροπής. Αλλά η μακρόχρονη παραμονή μου στη χώρα με έχει γεμίσει με σοφία, ούτως ώστε να μην πιστεύω τίποτα μέχρι να πληρωθεί. Παρατηρείται φυσικά ότι δεν γράφω "καταλογιστεί" αλλά "πληρωθεί". Όπως και να έχει διαφημίζεται τελευταία η θέση του γουναρά στο μετοχολόγιο και σε συνδυασμό με το πρόστιμο αναμένω να δημιουργήσουν τις απαραίτητες κερδοσκοπικές πιέσεις σε επίπεδο τιμών {10%*R} , όπου R η παγκ. σταθερά. από τον γνωστό (?) τύπο PV=nRT

Περί βιβλίου Ωραία η σκέψη Μιχάλη σίγουρα θα έχουμε κέρδος από αυτό γιατί δεν γίνεται να τα έχουμε διαβάσει όλα οπότε θα ανακαλύψουμε ωραίο υλικό και μάλιστα μετά από απαραίτητο φιλτράρισμα. Η διαδικασία αυτή του ποιοτικού διαχωρισμού θεωρώ σίγουρα ότι θα είναι πετυχημένη από την ποιότητα των ανθρώπων που γράφει εδώ μέσα. Με μια δυο εξαιρέσεις σίγουρα. Το βιβλίο αυτό το έψαξα και εγώ το πρωί. Προτίμησα όμως τον περίπατο και την αισθησιακή αναζήτηση μέσω της αφής και του ξεφυλλίσματος των σελίδων. Μου ζητήθηκε premium στην αγορά , αλλά πιστέψτε με φίλτατοι η πωλήτρια που συνομίλησα στην διαδικασία της αναζήτησης είχε πολύ premium πάνω της!!

Κύριε Hippy ωραίο κ επίκαιρο το ανέκδοτο. Σας πείραξα τις προάλλες όχι για να σας πειράξω αλλά για να σας προκαλέσω déjà vu σε σχέση με την παλιότερη αντίστοιχη κουβέντα μας.

Lorac είπε...

Πρός κ. Οπλαρχηγό. Καταρχάς νομίζω ότι γράφουμε και αλλού οπότε συνολικά ήθελα να ρωτήσω για τη σιγουριά σας ότι έρχονται οι τροικανοι κ ότι έρχεται η συμφωνία κατά πόσο είναι προιόν ατομικής σκέψης ή σύνθεσης απόψεων. Το ρωτάω γιατί η σύνθεση απόψεων ίσως οδηγεί σ'αυτό το συμπέρασμα , αλλά η ατομική αίσθηση είναι ότι δεν είμαστε τόσο κοντά και δεν θα γίνει και τόσο ομαλά.

michele είπε...

Το premium της πωλήτριας έπρεπε να το "πληρώσεις" Lorac. Kάποια πράγματα αν και υπερτιμημένα,μπορει να εμπεριέχουν κρυφες "υπεραξιες"

Τωρα όσον αφορα αυτό που ανεφερε ο LEFTY ,θυμάμαι πριν -πολλά- χρόνια, με ειχε ρωτησει ο καθηγητης στο ποινικο δικαιο ( οι εξετάσεις στην Ιταλια είναι όλες προφορικές) για την περίπτωση που
δυο φίλοι ανεβαινουν σαν ορειβάτες ενα βουνό και σε μια δύσκολη περίσταση όπου το σχοινί αντέχει μόνο ένα βάρος και αν συνεχίσουν και οι δυο θα σκοτωθουν, κατα ποσο εαν εξ αυτων σπρωξει τον αλλον στο γκρεμο για να σωσει τη δικη του ζωη "καλυπτεται" απο τον ποινικό νόμο.

Απάντησα φυσικά, οτι πρέπει να ρίξει το σπρώξιμο στον αλλον να σωθει. Για τον ποινικό νομο. Τον ηθικό του θέματος,ειναι άλλη συζήτηση.

Effrosyni Pavlakoudi είπε...

Kαλησπέρα σε όλους/όλες!
Ενδιαφέρον το βιβλίο αναμφίβολα.

ΟΠΛΑΡΧΗΓΟΣ είπε...

Φίλε Lorak πάντα όταν έχω μία πληροφορία την λέω. .Ούτε σύνθεση απόψεων ούτε προσωπική αίσθηση (το έχω ξαναπεί με κίνδυνο να εκτιθωμαι)αλλά με θάρρος της γνώμης. Η πληροφορία ήταν γνωστή από Πέμπτη μεσημέρι. .ο Νταισεμπλουμπ την επιβεβαίωσε χθες το βράδυ μιλώντας για επιστροφή τεχνικών κλιμάκιο μέσα στην εβδομάδα. .φτάνει να δούμε αν γίνει. Η ερώτηση δεν είναι αν εγώ είπα με σιγουριά ότι θα έρθουν...αλλά μετά την χθεσινή βραδιά ποιοι δεν θέλουν να κλείσουν την συμφωνία. Μένει να δούμε. ..

ΟΠΛΑΡΧΗΓΟΣ είπε...

Να προσθέσω στο πιο πάνω σχόλιό μου στον φίλο Lorak ότι την πληροφορία αυτή την είχαν και πολλοί άλλοι και φάνηκε στο ταμπλό την άλλη μέρα. .Εγώ έχοντας πάρει το μάθημα μου και λόγω Παρασκευής από πιο παλιά δεν ακούμπησα και ας έχασα ένα γρήγορο +10%.

μπαρμπαλιας είπε...

κλσ Φροσω μας και στους λοιπους φιλους βεβαια.
πηγα απο πρωιας στην Πλεσσιβιτσα το χωριο της μανας μου ....επια και δυο τσιπουρα και στην κουβεντα κουβεντα ....

«Ευνούχοι των Σουλτάνων και των Πασάδων ήρπαξον από τα αγκαλιάς των μητέρων
των, τας ωραιότερας Ελληνίδας και τας ενέκλειον εις τα περιβόητα χαρέμια».
1 Η Πλεσίβιτσα
πλήρωσε το φόρο αυτό με την αρπαγή της πανέμορφης νέας Βασιλικής Κονταξή, της
μετέπειτα ξακουσμένης Βεζίρισσας Κυράς Βασιλικής, που έχοντας γερές χριστιανικές βάσεις,
την πίστη κράτησε, το έθνος εβοήθησε, με τη συμμετοχή της στη Φιλική Εταιρεία και
πολλούς Χριστιανούς έσωσε κι ήταν άθλος να δαμάσει ένα παμπόνηρο θηρίο, τον τύραννο
Αλή-Πασά. Είναι σίγουρο ότι έγιναν κι άλλες αρπαγές κοριτσιών που η παράδοση δε διέσωσε
τα ονόματά τους.

ετσι για την ιστορια και οπως αναφερεται http://www.pegkasioannis.gr/plesivit.pdf

οποιος ειναι ηπειρωτης εχει ενδιαφερον η αναγνωση

hippy είπε...

Ο Lorac είπε...

Κύριε Hippy ωραίο κ επίκαιρο το ανέκδοτο. Σας πείραξα τις προάλλες όχι για να σας πειράξω αλλά για να σας προκαλέσω déjà vu σε σχέση με την παλιότερη αντίστοιχη κουβέντα μας.


Φίλε Lorac θεωρώ δεδομένο ότι τα πειράγματα των φίλων μου είναι καλοπροαίτερα (όπως και τα δικά μου άλλωστε) για να ελαφρύνουμε την ατμόσφαιρα και να χαιρόμαστε. Συγνώμη, δεν το θυμάμαι, αν θέλετε μου το ξαναγράφετε ώστε να το συζητήσουμε.

ΑΣΧΕΤΟ

Το άρθρο του κ. Τζήμερου στο capital νομίζω βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Απαντάει στη γενιά μου αλλά και στην δική σας.

Αγαπητέ συνταξιούχε!

http://www.capital.gr/arthra/3190140/agapite-suntaxiouxe