Διασπάται η Alpha Bank ακολουθώντας το μοντέλο Eurobank – Με στόχο την εμπροσθοβαρή μείωση των NPEs- Η Morgan Stanley δίνει τη σύσταση overweight για την ελληνική αγορά ήτοι για αποδόσεις καλύτερες από αυτές της αγοράς -Συμφωνία Mytilineos – Gazprom για την προμήθεια φυσικού αερίου-Citigroup: Η Ελλάδα στους κερδισμένους από την πρόταση Κομισιόν

Σάββατο 15 Ιουλίου 2017

ΣΆΒΒΑΤΟ..
με μουσική


Η PROTERGIA ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ  ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...


Του Απόστολου Σκουμπούρη

«Στη Νορβηγία ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται, είναι ηλεκτροκίνητα! Παράλληλα, μέσα στην επόμενη 10ετία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα αλλάξουν τόσα πράγματα, όσα δεν είχαν αλλάξει τα προηγούμενα 60 ή 70 χρόνια. Επίσης, έως το 2040, δηλαδή το πολύ έως 23 χρόνια από τώρα, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αντιστοιχούν στο 35% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων».

Τα λόγια είναι του κ. Θανάση Κονιστή, διευθυντή Πωλήσεων και Marketing της Kosmocar (αποκλειστική εκπρόσωπος της Volkswagen στην Ελλάδα), κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου όπου ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Protergia, ενεργειακό βραχίονα του ομίλου Μυτιληναίος.

Μια συνεργασία καινοτόμα, στην αιχμή του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία νομοτελειακά θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια, οδηγούμενη μέσα από τις εξελίξεις που «τρέχουν» και άπτονται ενεργειακά αλλά και περιβαλλοντικά θέματα.

Μπορεί σ' αυτή τη φάση η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα να είναι σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, καθώς δεν υπάρχουν κίνητρα για την προτίμησή τους όπως σε άλλες χώρες (τέλη, φορολογία, δωρεάν πάρκινγκ, διόδια κ.α.), όμως το μέλλον ανήκει σ' αυτή την κατηγορία οχημάτων.

Άλλωστε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ρίξει όλο τους το βάρος των μελετών και των δοκιμών, στην ετοιμασία της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θα είναι πιο προσιτά στην τιμή, θα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία, ισχυρότερες επιδόσεις και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σ' όλα τα υπόλοιπα.


Τα επόμενα χρόνια λοιπόν θα καταγραφούν... τεκτονικές αλλαγές στην κίνηση οχημάτων, οπότε η Protergia παίρνει θέση, κάνοντας άνοιγμα στο χώρο της «πράσινης» ενέργειας.
Στόχος της θυγατρικής του ομίλου Μυτιληναίος είναι δείξει το δρόμο στην ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και να τοποθετηθεί έγκυρα σε μια αγορά που τα επόμενα χρόνια θα γνωρίσει μεγάλη κινητικότητα.

Παράλληλα, είναι πρωτοβουλία που μακροπρόθεσμα θα οδηγήσει τις εξελίξεις προς τη βελτίωση του... οικοσυστήματος των ελληνικών πόλεων που σήμερα στερούνται αντίστοιχων υποδομών και που επιβαρύνονται σημαντικά από τους ρύπους και το θόρυβο των συμβατικών οχημάτων.

Άλλωστε, υπάρχουν στόχοι από την E.E. για σταδιακή απεξάρτηση των μεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα, κάτι που νομοτελειακά τα επόμενα χρόνια θα αλλάξει ολόκληρες πόλεις, ολόκληρες βιομηχανίες, φέρνοντας επανάσταση στο συγκοινωνιακό και οδικό status quo.

Χθες, ο γενικός διευθυντής της Protergia, Ντίνος Μπενρουμπής, χαρακτήρισε μονόδρομο τη στροφή προς τις καθαρές μορφές ενέργειας, σημειώνοντας ότι ήδη αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει ότι θα σταματήσουν να παράγουν αυτοκίνητα βενζίνης από το 2025, δηλαδή σε μόλις μια οκταετία.

Η συνεργασία

Η συνεργασία λοιπόν της Kosmocar – Volkswagen με την Protergia εγκαινιάζεται με το εμπορικό λανσάρισμα της έκδοσης e-up! powered by Protergia, το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της VW στην Ελλάδα, με τη θυγατρική της Μυτιληναίος να «επιδοτεί» κάθε αγορά με τη δωρεά του οικιακού ταχυφορτιστή Powered by Protergia, προσφέροντας παράλληλα δωρεάν ρεύμα για ένα χρόνο, ή 10.000 χιλιόμετρα. Επίσης, ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα έχει και έκπτωση 21% στο ηλεκτρικό ρεύμα του σπιτιού του μέσα από το πρόγραμμα «e-protergia οικιακό».

  Το e-up παρουσιάζεται στην Ελλάδα στην τιμή των 19.950 ευρώ και σύμφωνα με τους ανθρώπους της Kosmocar είναι στην μακράν πιο ελκυστική τιμή της αγοράς. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο προορισμένο για βιώσιμη αστική κίνηση, με απολύτως αστικό χαρακτήρα, 4θέσιο, ενώ καταναλώνει 1,1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κ. Κονιστή.

Όπως ελέχθη, το αντίστοιχο κόστος για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που καταναλώνει 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με τιμή βενζίνης 1,4 ευρώ το λίτρο πλησιάζει τα 10 ευρώ. Το e-up έχει μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 18,7 kWh και τελική ταχύτητα 130 χλμ/ώρα.

Όπως τόνισε από την πλευρά της η κυρία Βίβιαν Μπουζάλη, διευθύντρια Επικοινωνίας του ομίλου Μυτιληναίος, «στόχος μας είναι να φέρουμε την ηλεκτροκίνηση σε όλους. Το αυτοκίνητο με την επιδότηση του ταχυφορτιστή μπορεί να το αποκτήσει κάποιος, ασχέτως αν δεν είναι πελάτης της Protergia». Οι δύο εταιρείες δεν αποκλείεται να επεκτείνουν τη συνεργασία τους σε περισσότερα μοντέλα στο μέλλον.

Για όλους τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών Volkswagen (e-up!, e-Golf, Golf GTE, Passat GTE) η Protergia δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς στο προνομιακό τιμολογιακό πακέτο “e-Protergia Οικιακό” το οποίο δημιούργησε αποκλειστικά για τη συνεργασία της με την Kosmocar – Volkswagen.

Πλεονεκτήματα

Ανάμεσα στα κυριότερα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Kosmocar, περιλαμβάνονται ο υψηλότερος βαθμός απόδοσης (96% έναντι 40% των κινητήρων εσωτερικής καύσης), η ανυπαρξία θορύβου, το χαμηλότερο κατά 30-40 κόστος συντήρησης (π.χ. ο ηλεκτροκινητήρας δεν χρειάζεται λίπανση), οι καλύτερες επιδόσεις λόγω μειωμένων τριβών, οι μηδενικές εκπομπές ρύπων στο σημείο κίνησης κ.α.

Μειονεκτήματα

Σε ότι αφορά τα μειονεκτήματα, τα κυριότερα είναι η μικρότερη αυτονομία σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα (το συγκεκριμένο μοντέλο έχει αυτονομία μέχρι 160 χιλιόμετρα), την υψηλότερη τιμή, το χρόνο φόρτισης (7-9 ώρες από οικιακή πρίζα για το «e-up» ή 4- 6 ώρες με το σύστημα wallbox που περιλαμβάνεται στην προσφορά) και την έλλειψη σταθμών φόρτισης όπου ο χρόνος μειώνεται στα 30 λεπτά.

Πάντως, δεν αποκλείεται η Protergia σταδιακά να δει το θέμα της αύξησης των σταθμών φόρτισης, ανάλογα με το πως θα πάει η ζήτηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.

Ποια είναι η Protergia

Η Protergia είναι ο Τομέας Ενέργειας της Μυτιληναίος, του μεγαλύτερου ιδιώτη παραγωγού ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα. Διαθέτει ένα ενεργειακό χαρτοφυλάκιο δυναμικότητας άνω των 1.200 MW, που ξεπερνά το 14% του ενεργού και αδειοδοτημένου εγκατεστημένου θερμικού παραγωγικού δυναμικού της χώρας.

Διαχειρίζεται όλες τις ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες της εταιρείας που περιλαμβάνουν μονάδες παραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο και μονάδες Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (αιολικά πάρκα, φωτοβολταϊκοί σταθμοί και μικρά υδροηλεκτρικά έργα).

Η Protergia δραστηριοποιείται και στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας με στόχο να προσφέρει ηλεκτρικό ρεύμα σε επιχειρήσεις, επαγγελματίες και νοικοκυριά, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των πελατών για ανταγωνιστικές τιμές και σύγχρονες, αξιόπιστες υπηρεσίες.

Όπως τόνισε η κα Μπουζάλη, έως το Μάιο του 2017 η εταιρεία είχε εγκαταστήσει 70.000 μετρητές, έχοντας εξασφαλίσει μερίδιο κατανάλωσης 3,54%, το οποίο τον Ιούνιο αυξήθηκε περαιτέρω.

Ποια είναι η Kosmocar

Η Kosmocar A.E. Είναι ο επίσημος εισαγωγέας και διανομέας των αυτοκινήτων Volkswagen, Audi και Skoda στην Ελλάδα, ενώ φέτος συμπληρώνει 47 χρόνια συνεργασίας με τον όμιλο Volkswagen AG. Παράλληλα, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα στο χώρο του αυτοκινήτου που ανέπτυξε από το 1970 ένα πλήρες δίκτυο ολοκληρωμένων συγκροτημάτων τριών σημείων (πωλήσεις, service, ανταλλακτικά).

Τα τελευταία χρόνια, έχει αποκτήσει τα δικαιώματα και για άλλες, παγκόσμιας κλάσης μπράντες όπως την εκπροσώπηση της Bentley, της Bugatti Automobiles S.A.S. κ.α.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Volkswagen έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη (17%), ενώ στόχος από το 2025 είναι να ξεκινήσει το λανσάρισμα της νέας γενιάς ηλεκτροκίνητων «ID» που θα έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τη μεγάλη αυτονομία (600 χιλιόμετρα), και ταυτόχρονα θα έχουν καλύτερη ισχύ από συμβατικά αυτοκίνητα (170 ίπποι), θα δίνουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης και πωλούνται στην τιμή ενός συμβατικού αυτοκινήτου diesel.

www.liberal.gr

7 σχόλια:

mixalis mixalios είπε...

Καλημέρες....

Μιας και μιλάμε για ενέργεια παρακολουθώ τον Υπουργό Ενέργειας και Τουρισμού της Τσίπρου και λέω πως είναι δυνατόν εμείς να έχουμε την Κουντουρά και αυτοί έναν (ακόμη) σοβαρό άνθρωπο όπως αυτόν του ΥΠΟΙΚ. "Φτιάχνουν" λέει, "Καζίνο Θέρετρο που δεν είναι μόνο Καζίνο αλλά έχει μαρίνες, συνεδριακό τουρισμό με 10ετή μελέτη κτλ". "Είναι αυτονόητο" λέει "όταν έχουμε αύξηση αφίξεων τουριστών να έχουμε αύξηση εσόδων (όχι αυτονόητο για την Ελλάδα) αλλά σκοπός μας είναι η αύξηση των εσόδων να είναι πολλαπλάσια των αφίξεων. Το έχουμε καταφέρει αυτό, λέει, τους τελευταίους δύο μήνες αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμα"...Τι να πω! Κλαίω με τις διαφορές μεταξύ δύο Ελλάδων...

Froufrouni είπε...

Καλημέρα σε όλες κι ολους!
Ενδιαφέρον κείμενο και υπέροχη μουσική επιλογή Μιχαλη. 😃
Οι διαφορές των δύο χωρών στη προσέγγιση επενδύσεων και ώθηση της ανταγωνιστικότητας Mixalis Mixalios ,δυστυχώς εντοπίζονται σε όλους πλέον τους τομείς. Το πιο καραμπινατο ίσως το θέμα της εκπαίδευσης που η Ελλάδα ειχε ενα σημαντικό προβάδισμα έναντι της Κυπρου. Ο Γαβρογλου επιχειρεί μια αναδίπλωση στην ελληνική εσωστρέφεια και μιζέρια του ανωτατου εκπαιδευτικού συστήματος, οι Κυπριοι ποντάρουν αντιθέτως στην εξωστρέφεια. Το ποιος θα βγει και βγαίνει ήδη κερδισμένος δεν χρειάζεται να ειπωθεί.

mixalis mixalios είπε...

Ως φοιτητής στη Θεσσαλονίκη στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '90 θυμάμαι πολλούς Κύπριους να σπουδάζουν. Νομίζω πια πως στην Κύπρο σπουδάζουν πολλοί Ελληνες...

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Alexandratos - Koulis plz save TPEIR bank είπε...

Να πίνεις πολλά υγρά και να δροσίζεσαι...
Πραγματικά απορώ πως δεν σε εχουν διώξει απο την πυροσβεστική....

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.