ΚΥΡΙΑΚΗ
με ελεύθερη γνώμη
Η ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ...
Κάποτε εθεωρείτο κάτι σαν άντρο αστικής ακολασίας. Εκεί σύχναζαν διάφοροι άνθρωποι, ως επί το πλείστον μέλη της πολυπληθούς τότε νεοπλουτοκρατίας και των παρελκομένων της, για να επιδοθούν στα παράξενα τελετουργικά τους. Ακουγαν μουσική χωρίς λόγια, έβηχαν στα διαλείμματα ανάμεσα στα μέρη μάλλον από αμηχανία, και παρακολουθούσαν παραστάσεις όπου οι ηθοποιοί αντί να μιλάνε σαν άνθρωποι τραγουδούσαν σαν τενόροι. Γενικά εθεωρείτο τόπος λαρυγγισμών και η προοδευτική κοινή γνώμη το αντιμετώπιζε ως φαραωνική ιδιοτροπία ενός ανθρώπου, του Χρήστου Λαμπράκη. Οι πιο ψαγμένοι έλεγαν ότι αντί για Μέγαρο η Ελλάδα χρειάζεται καλή μουσική παιδεία και οι πιο προωθημένοι απλώς απαξιούσαν να περάσουν απέξω. Κάρφος στον οφθαλμό της δημοκρατικής μας ισότητας. Το «Δεν πάω Μέγαρο θα μείνω με τον παίδαρο» δεν ήταν τραγούδι. Ηταν ιδεολογικό πρόγραμμα.
Δεν θυμάμαι πότε και πώς άρχισε ο εκδημοκρατισμός του. Πότε ανέβηκαν στη σκηνή του για πρώτη φορά ο Γιώργος Νταλάρας και η Χαρούλα Αλεξίου και η αίθουσα γέμισε από κοινό που μπορούσε επιτέλους να χειροκροτήσει το κάθε τραγούδι, αφού εν τω μεταξύ είχε μάθει ότι δεν χειροκροτάς ανάμεσα στα μέρη μιας συμφωνίας αλλά περιμένεις να τελειώσει. Και πώς ξέρεις ότι τελειώνει η μουσική όταν δεν έχει λόγια; Το Μέγαρο, για να αντιδράσει στον εκδημοκρατισμό του επεκτεινόταν με ακόμη πιο φαραωνικές κατασκευές, αίθουσες μεγάλες και μικρές. Η πολυπληθής πλουτοκρατία ανέκρουε πρύμναν, οι χορηγοί αποσύρονταν ο ένας μετά τον άλλον, το κέντρο της Αθήνας έκλεινε ή καιγόταν σε τακτά χρονικά διαστήματα και το Μέγαρο, που είχε πάψει πια να είναι της μόδας, βυθιζόταν όλο και βαθύτερα στα ενδότερα του κρατικού προϋπολογισμού. Ούτε ο «Ρουβίκωνας» δεν το καταδέχεται.
Η ήττα του Μεγάρου είναι μία ακόμη ήττα της αστικής Αθήνας. Η πορεία του είναι η εικονογράφηση της ιστορίας της Ελλάδας: από την παραφροσύνη και τη μεγαλομανία της ευμάρειας στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ. Χθες, το Μέγαρο φιλοξένησε τις εργασίες της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ. Ελλείψει Χειμερινών Ανακτόρων υποθέτω ο ελληνικός λενινισμός αναζήτησε τη δεύτερη καλύτερη λύση. Οπου επιτέλους το κοινό θα μπορεί να χειροκροτεί ακόμη και φράσεις, να διακόπτει τους ομιλητές και να φωνάζει όποτε το κρίνει σκόπιμο. Το Μέγαρο περνάει πλησίστιο στη σοσιαλιστική περίοδο της Ιστορίας του. Φαντάζομαι την κυρία Θεανώ τη Φωτίου στο πόντιουμ να αγορεύει για την οικονομία των γεμιστών, ή τον Πολάκη να πυροβολεί στον αέρα για να γιορτάσει το τέλος των εργασιών και σκέφτομαι αυτό που είπε κάποτε ο Τσαρούχης: Αυτός ο τόπος εκδικείται όσους τον παίρνουν στα σοβαρά.
του Τάκη Θεοδωρόπουλου www.kathimerini.gr
με ελεύθερη γνώμη
Η ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ...
Κάποτε εθεωρείτο κάτι σαν άντρο αστικής ακολασίας. Εκεί σύχναζαν διάφοροι άνθρωποι, ως επί το πλείστον μέλη της πολυπληθούς τότε νεοπλουτοκρατίας και των παρελκομένων της, για να επιδοθούν στα παράξενα τελετουργικά τους. Ακουγαν μουσική χωρίς λόγια, έβηχαν στα διαλείμματα ανάμεσα στα μέρη μάλλον από αμηχανία, και παρακολουθούσαν παραστάσεις όπου οι ηθοποιοί αντί να μιλάνε σαν άνθρωποι τραγουδούσαν σαν τενόροι. Γενικά εθεωρείτο τόπος λαρυγγισμών και η προοδευτική κοινή γνώμη το αντιμετώπιζε ως φαραωνική ιδιοτροπία ενός ανθρώπου, του Χρήστου Λαμπράκη. Οι πιο ψαγμένοι έλεγαν ότι αντί για Μέγαρο η Ελλάδα χρειάζεται καλή μουσική παιδεία και οι πιο προωθημένοι απλώς απαξιούσαν να περάσουν απέξω. Κάρφος στον οφθαλμό της δημοκρατικής μας ισότητας. Το «Δεν πάω Μέγαρο θα μείνω με τον παίδαρο» δεν ήταν τραγούδι. Ηταν ιδεολογικό πρόγραμμα.
Δεν θυμάμαι πότε και πώς άρχισε ο εκδημοκρατισμός του. Πότε ανέβηκαν στη σκηνή του για πρώτη φορά ο Γιώργος Νταλάρας και η Χαρούλα Αλεξίου και η αίθουσα γέμισε από κοινό που μπορούσε επιτέλους να χειροκροτήσει το κάθε τραγούδι, αφού εν τω μεταξύ είχε μάθει ότι δεν χειροκροτάς ανάμεσα στα μέρη μιας συμφωνίας αλλά περιμένεις να τελειώσει. Και πώς ξέρεις ότι τελειώνει η μουσική όταν δεν έχει λόγια; Το Μέγαρο, για να αντιδράσει στον εκδημοκρατισμό του επεκτεινόταν με ακόμη πιο φαραωνικές κατασκευές, αίθουσες μεγάλες και μικρές. Η πολυπληθής πλουτοκρατία ανέκρουε πρύμναν, οι χορηγοί αποσύρονταν ο ένας μετά τον άλλον, το κέντρο της Αθήνας έκλεινε ή καιγόταν σε τακτά χρονικά διαστήματα και το Μέγαρο, που είχε πάψει πια να είναι της μόδας, βυθιζόταν όλο και βαθύτερα στα ενδότερα του κρατικού προϋπολογισμού. Ούτε ο «Ρουβίκωνας» δεν το καταδέχεται.
Η ήττα του Μεγάρου είναι μία ακόμη ήττα της αστικής Αθήνας. Η πορεία του είναι η εικονογράφηση της ιστορίας της Ελλάδας: από την παραφροσύνη και τη μεγαλομανία της ευμάρειας στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ. Χθες, το Μέγαρο φιλοξένησε τις εργασίες της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ. Ελλείψει Χειμερινών Ανακτόρων υποθέτω ο ελληνικός λενινισμός αναζήτησε τη δεύτερη καλύτερη λύση. Οπου επιτέλους το κοινό θα μπορεί να χειροκροτεί ακόμη και φράσεις, να διακόπτει τους ομιλητές και να φωνάζει όποτε το κρίνει σκόπιμο. Το Μέγαρο περνάει πλησίστιο στη σοσιαλιστική περίοδο της Ιστορίας του. Φαντάζομαι την κυρία Θεανώ τη Φωτίου στο πόντιουμ να αγορεύει για την οικονομία των γεμιστών, ή τον Πολάκη να πυροβολεί στον αέρα για να γιορτάσει το τέλος των εργασιών και σκέφτομαι αυτό που είπε κάποτε ο Τσαρούχης: Αυτός ο τόπος εκδικείται όσους τον παίρνουν στα σοβαρά.
του Τάκη Θεοδωρόπουλου www.kathimerini.gr
8 σχόλια:
Την καλησπέρα μου!
Εδώ μια ειλικρινή απορία με όλες αυτές τις διαρροές για το grexit που σκεφτόταν και ο τσιπρας.
Γιατί ο βαρουφακης βγαζει όλα τα άπλυτα τώρα (και μάλιστα ενώ το βιβλίο του κυκλοφορεί 3 μήνες) και γιατί ακολουθεί από πίσω και ο πιπινης με τις αποκαλύψεις για την Βενεζουέλα.
Ο τελευταίος σίγουρα δεν έβγαλε βιβλίο που να θέλει να πουλήσει. Εκλεισες η αξιολόγηση, βγήκαμε και στις αγορές (γελάει ο κόσμος) και τώρα λυσσανε όλοι.
Ασε που κοντά είναι και η τρίτη αξιολόγηση...
Ελπίζω σιγά σιγά όλοι να πάτε προς καλοκαιρινούς προορισμούς για χαλάρωση και ευεξία!
Επανέρχομαι στο θέμα ΙΥ-ΔΠ όπου κάποιοι έχουν λογική οδοστρωτήρα.
29 Ιουλίου 2017
Ήρωες
Στις 16 Ιανουαρίου 2011, απηύθυνα από καρδιάς "Ένα μεγάλο ευχαριστώ" στους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Ρίου, που με περίθαλψαν με ευγένεια, με χαμόγελο και υπομονή, αγγίζοντας τα όρια της αυταπάρνησης επί πέντε ημέρες.
Σήμερα, ακριβώς εξήμισυ χρόνια αργότερα, οφείλω να απευθύνω ένα πολύ μεγαλύτερο ευχαριστώ...
... στους εθελοντές διασώστες και τους ερθροσταυρίτες που επανέφεραν στην ζωή την σύζυγό μου, η οποία πνίγηκε στα αβαθή νερά της Πλαζ λόγω λιποθυμικού επεισοδίου. Χάρη στην άμεση επέμβασή τους άρχισε πάλι να αναπνέει. Ευτυχώς που υπήρχαν αυτοί, προσφερόμενοι εθελοντικά (το τονίζω: εθελοντικά) να αναπληρώσουν την απουσία τής ξεπουλημένης πολιτείας, η οποία δεν θεωρεί απαραίτητη την ύπαρξη εκπαιδευμένου ναυαγοσώστη σε οργανωμένη πλαζ.
... στους -καθηγητές κι εκπαιδευόμενους- γιατρούς του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Ρίου που παιδεύτηκαν ένα ολόκληρο εικοσιτετράωρο να αποκαταστήσουν τις βασικές αναπνευστικές λειτουργίες, φροντίζοντας ταυτόχρονα να κρατήσουν τον εγκέφαλό της σε λειτουργία.
... στους νοσηλευτές της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας, που επί τρεις ολόκληρες ημέρες στάθηκαν άγρυπνοι φρουροί δίπλα της, πάντα με χαμόγελο και ανεξάντλητη υπομονή. Κι όταν λέω "άγρυπνοι", το εννοώ, μιας κι αυτά τα παιδιά δουλεύουν από 18 ως και 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, ενώ δεν σπανίζουν περιπτώσεις βάρδιας 36 ωρών. Κι επειδή είσαστε φίλοι, σας συνιστώ να μη στοιχηματίσετε ποτέ ούτε ένα ευρώ ότι στο τέλος του μήνα αυτά τα παιδιά βάζουν ολόκληρο χιλιάρικο στην τσέπη από τούτη την δουλειά.
... στους -καθηγητές και εκπαιδευόμενους- γιατρούς, φυσιοθεραπευτές και νοσηλευτικό προσωπικό της νευρολογικής κλινικής που υπερέβαλαν εαυτούς, καταφέρνοντας μέσα σε δυο βδομάδες όσα θα ήμουν ευτυχής αν κατάφερναν σε δυο μήνες. Έστω κι αν χρειάστηκε να τους εφοδιάσω εγώ με 12 μπαταριούλες ΑΑ προκειμένου να βάλουν το Holter σε λειτουργία, έστω κι αν 3 νοσηλευτές ανά βάρδια έπρεπε να εξυπηρετούν περισσότερους από 50 ασθενείς σε 22 δωμάτια, έστω κι αν τὀσες μέρες είδα μόνο μία (επαναλαμβάνω: μία) καθαρίστρια σε ολόκληρη την κλινική.
Σε όλους αυτούς τους ήρωες (κι αυτός ο χαρακτηρισμός δεν είναι σχήμα λόγου), εκτός από το τεράστιο -πλην ελάχιστο- ευχαριστώ, οφείλω να δώσω την υπόσχεση πως την επόμενη φορά που θα ακούσω κάποιον να κατηγορεί συλλήβδην τους δημοσίους υπαλλήλους για οποιονδήποτε λόγο, θα τον φτύσω στα μούτρα. Θα τον φτύσω και θα το ευχαριστηθώ.
http://teddygr.blogspot.gr/
ΙΥ~ΔY
Καλησπέρα hippy.
Ακρως συγκινητικό αρθρο...στην αρχη νόμιζα ότι ήταν η δική σου γυναίκα χιπη (μακριά από σένα και από όλους Μασ).
Νομίζω ότι η μόνη διαφορά μεταξύ ΙΥ-ΔΥ είναι η τσίπα και το φιλότιμο του κάθε ανθρώπου όπως επίσης ότι στομ ιδιωτικό τομέα, ειδικά στον μέρες Μασ τα ζωνάρι ε ότι σφίξει και δδν επιτρέπονται αργομισθοι. Παλιά πάντως σε ένα βαθμό θα συμφωνήσω ότι λόγω κογζαμπασικησ νοοτροπίας ακόμα και στον ιδιωτικό τομέα υπήρξε η οικογένειακρατια και οι υπάλληλοι φαντάσματα. Αλλα και πάλι δεν ξεπερνούσε την ασυδοσία του δημοσίου, χωρίς να σημαίνει ότι ισοπεδώνουμε όλους και τα πάντα.
Απλά πάλι λόγω νοοτροπίας, αν αφήσεις χαλαρό τον μέσο Έλληνα που μένει Ελλάδα, και του υποσχέσεις κιόλας οικονομική εξασφάλιση έναντι ψήφου... Θα υποπέσει στο παράπτωμα.
Για μένα λοιπόν, δεν είναι τόσο ο διχασμός και το δίπολο που έχει σημασία, αλλά τι θα απαντάγε ο καθένας μας στην ερώτηση: αν αύριο σου έδινε 2000 ευρώ για να μην κάνεις και πολλά, να ήσουν χαλαρός, να είχες όλα τα οφέλη του δημοσίου υπαλλήλου που ξέρουμε, και όλα αυτά απλά για να υποστηριζεις ένα κόμμα, θα δεχόμουν??
Δυστυχώς νομίζω (μπορεί να κάνω λαθος) ότι η ζυγαριά γέρνει κάπως προς το θα δεχόμουν για τον μέσο Έλληνα.
Καλησπέρα master.
ΑΣΧΕΤΟ
Φίλος αντικρυστής μου έλεγε χθες ότι το πακκέτο πώλησης σε ΔΕΗ κ ΑΔΜΗΕ τελειώνει. Κοντά στα 2 ευρώ μου κάνει κλικ το δίκτυο. Τι λέτε?
Νομίζω θα πάω κι ας μου βγεί και σε κακό.
https://www.youtube.com/watch?v=y7SRB-jNmnI
(αθάνατος ο Νικόλας)
Καλώς τον νεολαίο φίλο μου. Καλησπέρα austin.
ειναι πρόκληση τι να λέμε τώρα. Δεν νομιζω να βγει σε κακό.
Καλημέρα austin.
Δημοσίευση σχολίου