ΚΥΡΙΑΚΗ
με ελεύθερη γνώμη
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΟΡΥΦΟΡΟΙ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ
ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ BOEING...
Η από αέρος έρευνα για τα συντρίμμια του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών που εκτελούσε την πτήση ΜΗ370 όταν εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα χωρίς επιτυχία. Το ίδιο, εξάλλου, συνέβη και με την πρώτη φάση της υποθαλάσσιας αναζήτησης που βασίστηκε σε ηχητικά σήματα, τα οποία κατά τους ειδικούς εξέπεμπαν τα μαύρα κουτιά. Είναι απορίας άξιο πώς είναι δυνατόν να ζούμε σε ένα κόσμο όπου τα πάντα, από το αυτοκίνητο μέχρι τη ζυγαριά στο λουτρό, είναι συνδεδεμένα στο Ιντερνετ, εκτός από τα αεροσκάφη τα οποία, όπως τόσο τραγικά αποδείχθηκε, δεν συνδέονται με τίποτα.
Οι εμπειρογνώμονες κατάφεραν να καταγράψουν την «τρελή» πορεία της πτήσης ΜΗ370 χρησιμοποιώντας έναν ανορθόδοξο τρόπο ανάλυσης των δεδομένων που έστειλε το σύστημα Αcars (Αircraft Communications Adressing and Reporting System). Πρόκειται για ένα σύστημα που ανακαλύφθηκε το 1970 και βασίζεται στο τέλεξ, τον μακρινό πρόγονο των σημερινών μηνυμάτων, που εκτοπίστηκε από την έλευση των φαξ. Αυτό το σύστημα, βέβαια, δεν σχεδιάστηκε για να εντοπίζει αεροσκάφη. Το «μαύρο κουτί» που βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας στην πραγματικότητα είναι ένα «στικάκι» μνήμης μέσα σε ένα εξαιρετικά δυνατό περίβλημα που διαθέτει και πομπούς ηχητικών σημάτων. Tώρα η έρευνα, λόγω της χαώδους κατάστασης που διαμορφώθηκε, μπήκε σε νέα φάση, η οποία, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, μπορεί να διαρκέσει από μερικούς μήνες μέχρι και ένα χρόνο. Πάντως Αυστραλία, Μαλαισία και Κίνα, οι αμέσως ενδιαφερόμενοι, δεσμεύτηκαν να μην εγκαταλείψουν την προσπάθεια ανεύρεσης του χαμένου αεροσκάφους. Η νέα φάση θα περιλάβει αρχικώς την εκ νέου ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν τόσο οπτικά όσο και από τα σόναρ των σκαφών που ερεύνησαν την περιοχή, ενώ θα ζητηθεί και από ιδιώτες όπως η Boeing και η Rolls Royce να συνεισφέρουν οικονομικά στην πολυδάπανη προσπάθεια.
Ομως σήμερα, όταν όλα όσα μας περιβάλλουν είναι συνδεδεμένα με το Διαδίκτυο, γιατί η αεροπορική βιομηχανία αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει τεχνολογία που είναι παλαιότερη από αυτή των φαξ για να εντοπίσει ένα «φλασάκι» χαμένο στον πυθμένα του ωκεανού;
Η αλήθεια είναι ότι η τεχνολογία της επικοινωνίας από το έδαφος έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία σαράντα χρόνια, αλλά η τεχνολογία επικοινωνίας από τον αέρα έχει παραμείνει κολλημένη στο 1970.
Το πρόβλημα όμως δεν ξεκινά από τα αεροσκάφη, αλλά από τους δορυφόρους που τα παρακολουθούν. Ο δορυφόρος Sentinel 1A, παραδείγματος χάρη, ζυγίζει δυόμισι τόνους και κοστίζει περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια. Στην πραγματικότητα, ο Sentinel μπορεί να αποθηκεύσει ποσότητα δεδομένων ίση με αυτή που μπορούν να αποθηκεύσουν επτά iPhones. Κι όμως, αυτό το πραγματικό απολίθωμα εκτοξεύθηκε σε τροχιά στις 3 Απριλίου.
Τεράστιοι και πανάκριβοι, αυτοί οι παμπάλαιοι δορυφόροι, με μικρή επεξεργαστική ισχύ, μπορεί να είναι ικανοποιητικοί για τις μεταδόσεις όπου ένας δορυφόρος στέλνει σήμα σε πολλούς δέκτες ταυτόχρονα, ανάμεσα στους οποίους και οι τηλεοράσεις μας, αλλά δεν είναι «αρκετά έξυπνοι» ώστε να αποτελούν μέρος του Ιντερνετ, όπου πολλά πράγματα (μεταξύ των οποίων και τα αεροσκάφη) στέλνουν πολλά σήματα σε ένα δορυφόρο. Γι’ αυτό τον λόγο οι περισσότεροι δορυφόροι μπορούν να αντανακλούν το τηλεοπτικό σήμα, να φωτογραφίζουν τη Γη και να στέλνουν σήματα που καθοδηγούν το GPS των αυτοκινήτων. Για τον ίδιο λόγο, όμως, τα αεροσκάφη δεν μπορούν να αποστέλλουν τα δεδομένα της πτήσης και της θέσης τους σε πραγματικό χρόνο.
Τα σήματα κινητών και ασύρματων δικτύων δεν μπορούν να φτάσουν στο έδαφος από το ύψος των τριάντα χιλιάδων ποδών, όπου πετάει το αεροπλάνο, και έτσι τα αεροσκάφη θα πρέπει να μπορούν να αποστείλουν τα δεδομένα τους στους δορυφόρους, οι οποίοι είναι σχεδιασμένοι να «μιλούν» σε περιστρεφόμενες κεραίες - πιάτα που δεν μπορούν να προσαρμοστούν, εκ των υστέρων, στα αεροσκάφη.
Θα δεχθούν τις αλλαγές οι αερομεταφορείς;
Η λύση του προβλήματος της μετάδοσης δεδομένων πτήσης στους δορυφόρους είναι μάλλον απλή. Χρειαζόμαστε καινούργια δορυφορική τεχνολογία, εξηγούν οι ειδικοί. Ηδη, μεγάλοι επενδυτές και οξύνοες επιστήμονες φέρνουν τη δορυφορική τεχνολογία στον 21ο αιώνα με ανακαλύψεις όπως τα «σμήνη» νανοδορυφόρων, καθένας από τους οποίους ζυγίζει ενάμισι κιλό, έχουν επίπεδες λεπτές κεραίες κατασκευασμένες από μεταϋλικά και χρησιμοποιούν τεχνολογία σχηματισμού δέσμης (για τη μετάδοση σήματος προς δεδομένη κατεύθυνση) που καθοδηγεί τα ραδιοσήματα με τη χρήση λογισμικού.
Στις 9 Ιανουαρίου μία νέα εταιρεία, η Planet Labs, έστειλε σε τροχιά ένα τέτοιο σμήνος 28 δορυφόρων. Η πρώτη εφαρμογή γι’ αυτή την τεχνολογία είναι η λήψη φωτογραφιών της Γης, αλλά θα μπορεί να χρησιμοποιείται και για τη λήψη δεδομένων από αεροσκάφη στα οποία έχουν προσαρμοστεί οι νέες επίπεδες κεραίες από μεταϋλικά. Και, φυσικά, υπάρχουν και πολλές άλλες τεχνολογίες, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν με άπειρους τρόπους. Η λήψη δεδομένων από τα αεροσκάφη σε πραγματικό χρόνο φαίνεται να είναι μία μάλλον εύκολη υπόθεση. Ομως πρέπει να σημειωθεί ότι η επανάσταση στους δορυφόρους δεν αφορά αποκλειστικά τα αεροσκάφη. Ο Ντέιβιντ Κόουαν, ο οποίος συμμετέχει στη Skybox Imaging, μία καταστευάστρια «μικροδορυφόρων» 110 κιλών, χαρακτηρίζει την όλη διαδικασία «πλανητική επίγνωση». Ο συνδυασμός δεδομένων από αισθητήρες στα δίκτυα δορυφόρων με πληροφορίες από τηλέφωνα, αυτοκίνητα και αεροσκάφη, θα μας παρέχει μία πραγματική αλλά διαρκώς ανανεούμενη εικόνα του κόσμου. Ο καθένας θα μπορεί να παρακολουθεί τα πάντα: από τις σοδειές που αναπτύσσονται μέχρι τους στρατούς που συγκεντρώνονται σε κάποια εμπόλεμη ζώνη της Γης έως την τήξη των πάγων στους πόλους. Και φυσικά τα αεροπλάνα δεν θα εξαφανίζονται.
Σε θέση άμυνας
Ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες αεροναυπηγικής ίσως να μη θελήσουν να υιοθετήσουν αυτή την καινοτόμο τεχνολογία. Το να δεις τους δορυφόρους ως κομπιούτερ συνδεδεμένους σε δίκτυα και τα αεροπλάνα ως κόμβους που επικοινωνούν με αυτά θέλει πάνω από όλα μία νέα νοοτροπία. Τα αεροσκάφη, οι κατασκευαστές τους και οι ρυθμιστικές αρχές προφανώς αυτό τον καιρό βρίσκονται σε θέση άμυνας, καθώς γίνονται αποδέκτες της παγκόσμιας κατακραυγής για την αδυναμία τους να γνωρίζουν πού βρίσκεται το αεροσκάφος της Malaysia Airlines όπως και το τι τελικά συνέβη σε αυτά. Κάποιοι, μάλιστα, πιστεύουν ότι ακόμα και να είχαμε κάποιες πληροφορίες δεν θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει πολλά πράγματα.
Η αλήθεια, όμως, είναι μία. Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι να μην ξαναπεράσουν την εφιαλτική αγωνία της άγνοιας οι οικογένειες 239 ανθρώπων, καθώς οι αρχές αναζητούν ένα αεροσκάφος που πετούσε επί ώρες μέχρις ότου ξέμεινε από καύσιμα και κατέπεσε στον ωκεανό.
www.kathimerini.gr
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΟΡΥΦΟΡΟΙ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ
ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ BOEING...
Η από αέρος έρευνα για τα συντρίμμια του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών που εκτελούσε την πτήση ΜΗ370 όταν εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα χωρίς επιτυχία. Το ίδιο, εξάλλου, συνέβη και με την πρώτη φάση της υποθαλάσσιας αναζήτησης που βασίστηκε σε ηχητικά σήματα, τα οποία κατά τους ειδικούς εξέπεμπαν τα μαύρα κουτιά. Είναι απορίας άξιο πώς είναι δυνατόν να ζούμε σε ένα κόσμο όπου τα πάντα, από το αυτοκίνητο μέχρι τη ζυγαριά στο λουτρό, είναι συνδεδεμένα στο Ιντερνετ, εκτός από τα αεροσκάφη τα οποία, όπως τόσο τραγικά αποδείχθηκε, δεν συνδέονται με τίποτα.
Οι εμπειρογνώμονες κατάφεραν να καταγράψουν την «τρελή» πορεία της πτήσης ΜΗ370 χρησιμοποιώντας έναν ανορθόδοξο τρόπο ανάλυσης των δεδομένων που έστειλε το σύστημα Αcars (Αircraft Communications Adressing and Reporting System). Πρόκειται για ένα σύστημα που ανακαλύφθηκε το 1970 και βασίζεται στο τέλεξ, τον μακρινό πρόγονο των σημερινών μηνυμάτων, που εκτοπίστηκε από την έλευση των φαξ. Αυτό το σύστημα, βέβαια, δεν σχεδιάστηκε για να εντοπίζει αεροσκάφη. Το «μαύρο κουτί» που βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας στην πραγματικότητα είναι ένα «στικάκι» μνήμης μέσα σε ένα εξαιρετικά δυνατό περίβλημα που διαθέτει και πομπούς ηχητικών σημάτων. Tώρα η έρευνα, λόγω της χαώδους κατάστασης που διαμορφώθηκε, μπήκε σε νέα φάση, η οποία, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, μπορεί να διαρκέσει από μερικούς μήνες μέχρι και ένα χρόνο. Πάντως Αυστραλία, Μαλαισία και Κίνα, οι αμέσως ενδιαφερόμενοι, δεσμεύτηκαν να μην εγκαταλείψουν την προσπάθεια ανεύρεσης του χαμένου αεροσκάφους. Η νέα φάση θα περιλάβει αρχικώς την εκ νέου ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν τόσο οπτικά όσο και από τα σόναρ των σκαφών που ερεύνησαν την περιοχή, ενώ θα ζητηθεί και από ιδιώτες όπως η Boeing και η Rolls Royce να συνεισφέρουν οικονομικά στην πολυδάπανη προσπάθεια.
Ομως σήμερα, όταν όλα όσα μας περιβάλλουν είναι συνδεδεμένα με το Διαδίκτυο, γιατί η αεροπορική βιομηχανία αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει τεχνολογία που είναι παλαιότερη από αυτή των φαξ για να εντοπίσει ένα «φλασάκι» χαμένο στον πυθμένα του ωκεανού;
Η αλήθεια είναι ότι η τεχνολογία της επικοινωνίας από το έδαφος έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία σαράντα χρόνια, αλλά η τεχνολογία επικοινωνίας από τον αέρα έχει παραμείνει κολλημένη στο 1970.
Το πρόβλημα όμως δεν ξεκινά από τα αεροσκάφη, αλλά από τους δορυφόρους που τα παρακολουθούν. Ο δορυφόρος Sentinel 1A, παραδείγματος χάρη, ζυγίζει δυόμισι τόνους και κοστίζει περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια. Στην πραγματικότητα, ο Sentinel μπορεί να αποθηκεύσει ποσότητα δεδομένων ίση με αυτή που μπορούν να αποθηκεύσουν επτά iPhones. Κι όμως, αυτό το πραγματικό απολίθωμα εκτοξεύθηκε σε τροχιά στις 3 Απριλίου.
Τεράστιοι και πανάκριβοι, αυτοί οι παμπάλαιοι δορυφόροι, με μικρή επεξεργαστική ισχύ, μπορεί να είναι ικανοποιητικοί για τις μεταδόσεις όπου ένας δορυφόρος στέλνει σήμα σε πολλούς δέκτες ταυτόχρονα, ανάμεσα στους οποίους και οι τηλεοράσεις μας, αλλά δεν είναι «αρκετά έξυπνοι» ώστε να αποτελούν μέρος του Ιντερνετ, όπου πολλά πράγματα (μεταξύ των οποίων και τα αεροσκάφη) στέλνουν πολλά σήματα σε ένα δορυφόρο. Γι’ αυτό τον λόγο οι περισσότεροι δορυφόροι μπορούν να αντανακλούν το τηλεοπτικό σήμα, να φωτογραφίζουν τη Γη και να στέλνουν σήματα που καθοδηγούν το GPS των αυτοκινήτων. Για τον ίδιο λόγο, όμως, τα αεροσκάφη δεν μπορούν να αποστέλλουν τα δεδομένα της πτήσης και της θέσης τους σε πραγματικό χρόνο.
Τα σήματα κινητών και ασύρματων δικτύων δεν μπορούν να φτάσουν στο έδαφος από το ύψος των τριάντα χιλιάδων ποδών, όπου πετάει το αεροπλάνο, και έτσι τα αεροσκάφη θα πρέπει να μπορούν να αποστείλουν τα δεδομένα τους στους δορυφόρους, οι οποίοι είναι σχεδιασμένοι να «μιλούν» σε περιστρεφόμενες κεραίες - πιάτα που δεν μπορούν να προσαρμοστούν, εκ των υστέρων, στα αεροσκάφη.
Θα δεχθούν τις αλλαγές οι αερομεταφορείς;
Η λύση του προβλήματος της μετάδοσης δεδομένων πτήσης στους δορυφόρους είναι μάλλον απλή. Χρειαζόμαστε καινούργια δορυφορική τεχνολογία, εξηγούν οι ειδικοί. Ηδη, μεγάλοι επενδυτές και οξύνοες επιστήμονες φέρνουν τη δορυφορική τεχνολογία στον 21ο αιώνα με ανακαλύψεις όπως τα «σμήνη» νανοδορυφόρων, καθένας από τους οποίους ζυγίζει ενάμισι κιλό, έχουν επίπεδες λεπτές κεραίες κατασκευασμένες από μεταϋλικά και χρησιμοποιούν τεχνολογία σχηματισμού δέσμης (για τη μετάδοση σήματος προς δεδομένη κατεύθυνση) που καθοδηγεί τα ραδιοσήματα με τη χρήση λογισμικού.
Στις 9 Ιανουαρίου μία νέα εταιρεία, η Planet Labs, έστειλε σε τροχιά ένα τέτοιο σμήνος 28 δορυφόρων. Η πρώτη εφαρμογή γι’ αυτή την τεχνολογία είναι η λήψη φωτογραφιών της Γης, αλλά θα μπορεί να χρησιμοποιείται και για τη λήψη δεδομένων από αεροσκάφη στα οποία έχουν προσαρμοστεί οι νέες επίπεδες κεραίες από μεταϋλικά. Και, φυσικά, υπάρχουν και πολλές άλλες τεχνολογίες, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν με άπειρους τρόπους. Η λήψη δεδομένων από τα αεροσκάφη σε πραγματικό χρόνο φαίνεται να είναι μία μάλλον εύκολη υπόθεση. Ομως πρέπει να σημειωθεί ότι η επανάσταση στους δορυφόρους δεν αφορά αποκλειστικά τα αεροσκάφη. Ο Ντέιβιντ Κόουαν, ο οποίος συμμετέχει στη Skybox Imaging, μία καταστευάστρια «μικροδορυφόρων» 110 κιλών, χαρακτηρίζει την όλη διαδικασία «πλανητική επίγνωση». Ο συνδυασμός δεδομένων από αισθητήρες στα δίκτυα δορυφόρων με πληροφορίες από τηλέφωνα, αυτοκίνητα και αεροσκάφη, θα μας παρέχει μία πραγματική αλλά διαρκώς ανανεούμενη εικόνα του κόσμου. Ο καθένας θα μπορεί να παρακολουθεί τα πάντα: από τις σοδειές που αναπτύσσονται μέχρι τους στρατούς που συγκεντρώνονται σε κάποια εμπόλεμη ζώνη της Γης έως την τήξη των πάγων στους πόλους. Και φυσικά τα αεροπλάνα δεν θα εξαφανίζονται.
Σε θέση άμυνας
Ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες αεροναυπηγικής ίσως να μη θελήσουν να υιοθετήσουν αυτή την καινοτόμο τεχνολογία. Το να δεις τους δορυφόρους ως κομπιούτερ συνδεδεμένους σε δίκτυα και τα αεροπλάνα ως κόμβους που επικοινωνούν με αυτά θέλει πάνω από όλα μία νέα νοοτροπία. Τα αεροσκάφη, οι κατασκευαστές τους και οι ρυθμιστικές αρχές προφανώς αυτό τον καιρό βρίσκονται σε θέση άμυνας, καθώς γίνονται αποδέκτες της παγκόσμιας κατακραυγής για την αδυναμία τους να γνωρίζουν πού βρίσκεται το αεροσκάφος της Malaysia Airlines όπως και το τι τελικά συνέβη σε αυτά. Κάποιοι, μάλιστα, πιστεύουν ότι ακόμα και να είχαμε κάποιες πληροφορίες δεν θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει πολλά πράγματα.
Η αλήθεια, όμως, είναι μία. Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι να μην ξαναπεράσουν την εφιαλτική αγωνία της άγνοιας οι οικογένειες 239 ανθρώπων, καθώς οι αρχές αναζητούν ένα αεροσκάφος που πετούσε επί ώρες μέχρις ότου ξέμεινε από καύσιμα και κατέπεσε στον ωκεανό.
www.kathimerini.gr
22 σχόλια:
αυτη τη γρια πορδη...
τη βαζουν καθε τοσο και λαλαει...
λεει μπιπ.μπιπ.μπιμπαρες...
και φρεναρει το "όποιο" ρευμα προς
τΣυριζά...
ρε θελετε να κυβερνησουτε; ΝΑΙ "η ΟΥ
ποσες συνιστωσες (ωραιοτατο)υπαρχουν;
για τον αισχρο "κου....κοφτη"
δεν υπαρχουν σχολια
τελικα το κανανε μαχη χαρακωματων και στην ευρωπη γελουσιν...
εμεις δε βαζουμε μυαλο με τιποτε
6 χρονια κριση...σα να μην υπηρξε ποτε...
Καλημέρα σε όλους τους φίλους
ΜΙΑΣ και έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου Πολιτικά με ΦΙΛΟΥΣ να μην συζητώ ………..
ΣΤΟ CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA φιλοξενείται αυτό το Σαββατοκύριακο (10-11 Μαΐου), ο πέμπτος γύρος του πρωταθλήματος της F1, με τις ομάδες να επιστρέφουν έπειτα από δύο μήνες στην Ευρώπη.
Σε αυτή την πίστα, μεγάλο ρόλο παίζει η αεροδυναμική απόδοση, καθώς το πρώτο κομμάτι είναι αρκετά γρήγορο και το τελευταίο ιδιαίτερα αργό.
Τα μονοθέσια πρέπει να έχουν τέλειο set-up, καθώς το circuit είναι πολύ απαιτητικό. Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 4.655 μέτρα, περιλαμβάνοντας 16 στροφές, με το «S» στην προτελευταία στροφή να ευνοεί τα προσπεράσματα.
Τεχνικά στοιχεία
Μήκος πίστας: 4.655 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 66
Απόσταση αγώνα: 307.104 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:21.670 (Kimi Raikkonen, 2008)
Πρώτο GP: 1991
Στροφές: 16 (9 δεξιές, 7 αριστερές)
Αλλαγές ανά γύρο: 44
Ελαστικά: Σκληρή γόμα (P Zero Orange) και μέση (P Zero White)
Κυριακή 11/5
Αγώνας: 15:00GR (OTE TV / Alpha)
…καλημερούδια Μικρέ, Μπάρμπα και Γιάνναρε
…καλημερούδια και στους επόμενους
…μια τέτοια μέρα με ένα υπέροχο ήλιο, άντε και γω δεν θα μιλήσω πολιτικά με ΦΙΛΟΥΣ !!!
…παρ’ όλο που η συγκυβέρνηση…….
…ωχ! …ξεχάστηκα ! …από αύριο πάλι ! χα χα χα!
…χρόνια πολλά στις μαμάδες!
χαχα
Καλημερα ΘΟΔΩΡΗ μας Καλή Κυριακή
Χρόνια πολλά σε ολες τις μανούλες του κόσμου
κλμ φιλοι...
εδω δεν ειναι δεν κουβεντιαζω πολιτικα.
"η εχει το ακαταλογιστο .λογω ηλικιας
"η τον βαζουνε να πει σαν πυθια τα μελλουμενα....
το ζητουμενο σε καθε περιπτωση ειναι
οτι ερχονται μαυρες καταμαυρες μερες
τα πολλα δις ειναι εξω αγνωστο που
και ασχετο αν θα γινει εσωτερικος δανεισμος "η οχι
εχουν ψηφισει περικοπες
που θα γινει στη συνεχεια το ελα να δεις...
απο δε κατασχεσεις αστα
μεχρι και το βοηθημα του "περιφημου
πλεονασματος" μπηκε στο στοχαστρο.
τελικα
μετα απο εξη χρονια σφυξιμο-οχι για ολους βεβαια-ειμαστε σε μια απο τα ιδια και χειροτερα ...
επρεπε τελικα να λεμε αυτα τα πραματα;
"η μηπως ο γερων σε κριση και κριση σχεσεων με τον Αλεξι ...λεει αληθειες;
Γιαννακι
τελικα κανανε την μηχανοκινηση εμποριο
του κερατα και δε βλεπεται....
τετοιο χαλι δεν το θυμαμαι οσα χρονια παρακολουθω...
καλη ειναι η αλλαγη σκυταλης
αλλα δεν υπαρχει καν συναγωνισμος και θεαμα
Καλημερα ΜΠΑΡΜΠΑ
πιστεύω ότι η οικονομική κρση στας Ευρωπας ευθύνεται για το προσωρινό μονόλογο ΜERC………………. χτύπησε την εξέλιξη των ομάδων .
Έτσι πιστεύω πως στο μέσον της σεζόν θα αρχίσουμε να έχουμε συναγωνισμό και θέαμα μιας όλες οι ρυθμίσεις - εξελίξεις γίνονται ΜΕΣΑ στους αγώνες και όχι πριν……… για οικονομία
Καλημέρα σε όλα τα παιδιά ωραία μέρα σήμερα 'έχει να περάσετε καλά.
στα της φόρμουλας οι πολλές αλλαγές που γίνανε σε όλα είναι το πρόβλημα κυρίως το ηχητικό αποτέλεσμα στις οθόνες.. Κυρίως όμως δε καταλαβαίνω τη εμμονή μερικών να θέλουν ν ασκούν έλεγχο παντού... Τέλος πάντων εγώ πιστεύω ότι το έχουν παρακάνει με τους κανόνες τους και δε μιλάω γι αυτούς που αφορούν θέματα ασφαλείας άλλα όλες τις άλλες μπαρούφες που έχουν θεσπίσει.. έλεος αν θέλετε να φτιάξετε ενιαίο πρωτάθλημα μη το λέτε ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1.... βαφτίστε το αλλιώς ...Γίνανε λέει πολύ δυνατά μπράβο στη τεχνολογία και στα μαστόρια της FIA,, Κόψτε τον αέρα απ τη εισαγωγή όσο πρέπει και ασ τους τη ελευθερία να δημιουργήσουν ότι θέλουν για να βγάλουν το αποτέλεσμα τους και να κριθούν εκ του αποτελέσματος. Όχι λέει θα γίνει αυτό που λέω εγώ... Ε φάε φακές και χόρτα τότε χαχαχαχα
Γεια σου ΓΙΑΝΝΑΚΟ
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ για την καρδια TURBO για την λογικη............χαχα
ωραιοτατος ο Γιαννακις ΑΜΠ ως συνηθως.
το εθεσε πολυ ωραια
φατε φακες με χορτα και οχι αγρια που ειναι και μεζες...
τελικα δεν χαλαλιζω ουτε λεπτο
και τι να την κανω την εξελιξη στο μεσον της σεζον με τον πρωταθλητη της "κονομας "...δεδομενο...
και οπως την πανε τη δουλεια
καθε δυο τρια χρονια θα εχουμε
πρωταθλητη απο την πρωτη αγωνιστικη.
μπαμιες σκορδαλια...η δουλεια
χασαμε και τον ιταλο σημερα...
Καλησπέρα Γιάννη και μπαρμπαλιά
και όχι μόνο Γιάννη Η ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 όπως λέει και τ όνομα της πρέπει να είναι η κορυφή της τεχνολογίας για τη εποχή στη οποία βρισκόμαστε και κάθε εργοστάσιο θα πρέπει να έχει τη δικιά του φιλοσοφία και γραμμή εξέλιξης σύμφωνα με τη δικιά του παραγωγή δηλαδή τι θα πεί περιορισμός στα κυβικά περιορισμός στη περιστροφή του κινητήρα περιορισμός στο τούρμπο η δε ξέρω εγώ τι στο καλό το σωστό είναι, κοιτά εγώ θέλω να έχει αυτούς τους κανονισμούς ασφαλείας για τον οδηγό και τους θεατές το αυτοκίνητο αποκεί και πέρα σου δίνω εγώ 50 λίτρα από συγκεκριμένο καύσιμο και σου ορίζω τη εισαγωγή στα 10mm ανά κύλινδρο και κάτσε εσύ από κάτω και φτιάξε ότι θες όσον αφορά τον κινητήρα. Δεν μπορείς να βγάλεις πολύ δύναμη στο κινητήρα ,να μπορείς να το κάνεις 6 τροχό η 8 τροχό αν μπορείς η ότι τεχνολογία θες πάνω σ αυτό το όποιο θα έχει συγκεκριμένες μέγιστες διαστάσεις και τα λοιπά... Αυτό θα πει φόρμουλα 1 για μένα
Χρονια πολλα στις μαμαδες του κοσμου ολου
η F1,που παρακολουθω απο το 1979 ,εχοντας δει και 2-3 αγωνες Live ,συχνα με τις τεχνικες παρεμβασεις της μειωνει τις "οδηγικες ικανοτητες" ,πειραματιζεται και ξανα τις αυξανει και παει λεγοντας..
σημερα εχουμε αποθεωση του
"χαλι μαυρο".....
στους 15 πρωτους γυρους τα πρωτα/δευτερα αυτοκινητο/α ...
εχουν 20 '' διαφορα απο τον τριτο...
το διαλυσανε
και ο καραγκιοζης ο Εγκλεστον περιφερεται....
ο vetel τετρακις πρωταθλητης εξαφανιαζολέ ολε..τον κανανε πρωταθλητη
με το στημενο αυτ/το δεν
εχει καμμια σχεση με τους πρωταθλητες
ΓΙΑΝΝΑΚΟ ηθελα να ορύσσουμε τους κανονισμούς για μια χρονιά ………..
Έτσι να μετρήσουμε πόσοι διαθέτουν χέρια και έντερα και πόσοι καλό κομμωτή χαχαχαχα
Γυναικα,μην αφησεις ουτε ευρω στην τραπεζα,ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ ΟΙ ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ!BLACK ROCK,JP-MORGAN ΚΑΤΙ ΞΕΡΟΥΝ,O ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΙΛΗΣΕ ΚΑΤΙ ΞΕΡΕΙ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ (ΚΑΤΙ ΞΕΡΟΥΝ)ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ.
καμμια δουλεια δεν ειναι ντροπη,ουτε του Αλεξη,χα χα
Ντριν ντριν ο εσωτερικος δανεισμος ειμαι,χα χα
Ακομη δεν πηγαν στο 3% ;
Υπομονη λιγες μερες εμειναν θα γυρισουν ,χα χα
Γιάννη έχω ένα βιβλίο με τους κανονισμούς του 2006 για το ελληνικό πρωτάθλημα είναι πάνω από χίλιες σελίδες είναι ενδιαφέρουσα η μελέτη του χεχε θα σχεδιάσουμε και τέτοιο πρωτάθλημα που θα τρίβουν τα μάτια τους οι ξένοι, όλους εδω τους βλέπω να έρχονται ..... χαχαχα
Δημοσίευση σχολίου