Διασπάται η Alpha Bank ακολουθώντας το μοντέλο Eurobank – Με στόχο την εμπροσθοβαρή μείωση των NPEs- Η Morgan Stanley δίνει τη σύσταση overweight για την ελληνική αγορά ήτοι για αποδόσεις καλύτερες από αυτές της αγοράς -Συμφωνία Mytilineos – Gazprom για την προμήθεια φυσικού αερίου-Citigroup: Η Ελλάδα στους κερδισμένους από την πρόταση Κομισιόν

Δευτέρα 2 Μαΐου 2016

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ 



ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ -ΠΕΝΤΕ
ΕΡΩΤΟΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ..


Το αεροπλάνο έχει αλλάξει εντελώς την ανθρωπότητα τα τελευταία χρόνια δίνοντας την ευκαιρία στους περισσότερους από εμάς να αλλάζουν Μεσημβρινούς και Παράλληλους μέσα σε λίγες ώρες. Στην αρχή της αεροπορίας, μόνο οι πλούσιοι και προνομιούχοι είχαν την οικονομική δυνατότητα να πετάξουν με αεροπλάνο αλλά τώρα, με την ασταμάτητη ανάπτυξη των μοντέρνων επιβατικών αεροσκαφών και ο πολλαπλασιασμός των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών, έχει καταντήσει μια ρουτίνα για όσους επιθυμούν ή χρειάζονται να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις.

Στην εποχή μας νιώθουμε ότι άμα μπούμε σε ένα αεροπλάνο, θα φτάσουμε στο προορισμό μας με άνεση, σιγουριά και στην ώρα μας – τις περισσότερες φορές! - μιας και τα σύγχρονα αεροσκάφη και τα συστήματα αεροπλοΐας είναι εξαιρετικά επιτεύγματα της τεχνολογίας. Το 2014 και το 2015 μας τάραξαν με την διπλή εξαφάνιση και κατάρριψη των δυο άτυχων αεροσκαφών των μαλαισιανών αεροσκαφών και την ανατριχιαστική αποστολή αυτοκτονίας στις Γαλλικές Άλπεις. Τα ατυχήματα αυτά επαναπροσδιορίζουν πόσο ασφαλή είναι τα σημερινά αεροπλάνα ή γίνονται ασφαλέστερα παρόλα αυτά; Εδώ και έξι χρόνια εργάζομαι στην αεροναυπηγική βιομηχανία παλιά ως ερευνητής και τώρα μηχανικός συστημάτων και οι παρακάτω ερωτήσεις είναι οι πιο συχνές που με ρωτάνε συγγενείς, φίλοι και άγνωστοι:

Πόσο ασφαλή είναι το αεροπλάνα σήμερα;

Πάρα πολύ. Σε βαθμό παράνοιας. Η άτρακτος και τα πτερύγια έχουν σχεδιαστεί να αντέχουν και τα χειρότερα καιρικά φαινόμενα, τα ηλεκτρονικά και μηχανικά συστήματα υπάρχουν εις διπλούν και αρκετές φορές εις τριπλούν, ραντάρ αποφυγής σύγκρουσης στον αέρα, πανέξυπνοι αυτόματοι πιλότοι που αντιδρούν σε βλάβη χωρίς την ανάγκη εντολής του πιλότου, κινητήρες που μπορούν να αρπάξουν φωτιά ολόκληροι χωρίς να κινδυνέψουν το υπόλοιπο αεροσκάφους, κ.α., κ.α., κ.α. μπορώ να μιλάω για ώρες. Οι σοβαρές βλάβες σε αεροσκάφη είναι σπάνιες πια στην εποχή μας και όταν συμβαίνουν, περιορίζονται χάριν του σχεδιασμού τους.

Μα βλέπω στην τηλεόραση συνέχεια ατυχήματα..

Το 2014 έγιναν πέντε μεγάλα αεροπορικά ατυχήματα και το 2015 έγιναν μόλις τρία και κανένα από αυτά λόγω μηχανικής βλάβης. Δυστυχώς, χάθηκαν ζωές λόγω κακού χειρισμού ή μοχθηρών ενεργειών. Φυσικά, ένα αεροπορικό ατύχημα είναι τόσο σημαντικό νέο, απασχολώντας τα διεθνή μέσα για μέρες, δίνοντας την εντύπωση ότι συμβαίνει συχνά. Η απώλεια ζωής σε αεροπορικό δυστύχημα είναι εξαιρετικά σπάνια περίπτωση. Ας κοιτάξουμε τις στατιστικές. Στο κόσμο γίνονται περίπου 100.000 προγραμματισμένες πτήσεις την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι η περίπτωση θανάτου σε αεροπορικό δυστύχημα είναι 1/3.000.000, δηλαδή πρέπει να κάνει κάποιος τρία εκατομμύρια πτήσεις για να υπάρξει η πιθανότητα να σκοτωθεί. Πολύ καλύτερα από το ποδήλατο (1/340.000) πέσιμο σκάλας (1/157.000) ή απλά το περπάτημα (1/54.000)!!!

Ναι, άμα γίνει κάτι εκεί πάνω, δεν μπορείς να κάνεις τίποτε

Είναι ανθρώπινη φύση να σκεπτόμαστε το χειρότερο, αλλά η αλήθεια είναι το αντίθετο. Ενώ τα θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα είναι το κύριο συμβάν που απασχολούν το μυαλό μας, ηρωικοί πιλότοι έχουν προσγειώσει με ασφάλεια κομματιασμένα αεροπλάνα – π.χ. το αυστραλέζικο airbus Α380 με μια τεράστια τρύπα στο φτερό του ή το περιστατικό στην Νέα Υόρκη με την προσυδάτωση ενός airbus Α320 στον ποταμό Χάτσον.

Πέταξα μια φορά και είχε ισχυρές αναταράξεις και τρόμαξα πάρα πολύ. Είναι επικίνδυνες;

Ναι. Είναι λιγάκι επικίνδυνες άμα δεν φοράμε την ζώνη μας γιατί μερικές φορές είναι ξαφνικές και μπορεί να πεταχτούμε προς τα πάνω. Για το ίδιο το αεροσκάφος, όχι. Είναι ακίνδυνες, όσο δυνατές και να τις νιώθουμε. Χάρη στον σχεδιασμό των μοντέρνων αεροσκαφών, η άτρακτος και τα πτερύγια μπορούν να δεχθούν αμείλικτα χτυπήματα από άστατους και ανεμοδαρμένους καιρούς. Για να κατανοήσετε πόσο ανθεκτικά είναι τα σύγχρονα αεροπλάνα, ακόμα και στις πιο ισχυρές αναταράξεις τα πτερύγια ανεβοκατεβαίνουν λίγες μοίρες ενώ έχουν σχεδιαστεί να υπερβαίνουν τις 75 μοίρες. Οι αναταράξεις είναι λοιπόν ενοχλητικές, τρομακτικές και θέλουν προσοχή, αλλά μην ανησυχείτε, θα περάσει σε λίγα λεπτά και θα προσγειωθείτε με ασφάλεια. Δυστυχώς, δεν φαίνονται πάντα στο ραντάρ καιρού του αεροσκάφους για αυτό έχουμε την ζώνη δεμένα πάντα όταν καθόμαστε.

Γιατί υπάρχουν ακόμη ελικοφόρα; Δεν είναι παλαιότερης τεχνολογίας;

Όχι. Το αντίθετο. Είναι εύλογο να νομίζουμε ότι όλα τα μοντέρνα αεροσκάφη είναι αεριωθούμενα και τα ελικοφόρα παλιατζούρες αλλά είναι μια παρανόηση. Ο έλικες θα υπάρχει όσο υπάρχουν τα αεροπλάνα διότι για κοντινές αποστάσεις, ο ελικοφόρος κινητήρας είναι πιο αποδοτικός από τον τζετ κινητήρα. Επίσης, τα περισσότερα επιβατικά αεροσκάφη με έλικες έχουν στους κινητήρες μία μικρή αεριωθούμενη γεννήτρια όπου η τουρμπίνα γυρίζει τον έλικα(turboprop).


 Πηγές: http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/company/about_bca/pdf/statsum.pdf

http://www.garfors.com/2014/06/100000-flights-day.html

http://www.garfors.com/2015/03/is-it-safe-to-fly-dangerous.html

Απο τον Γιώργο Περάκη   http://www.o-klooun.com/

6 σχόλια:

Ilias D είπε...

Χρονια πολλα,Χριστος Ανεστη.
Χρονια πολλα κ στους Γιωργηδες,Γεωργιες.Ωστιν κλπ.

Panos είπε...

Χρονια πολλα στους Γεωργηδες και Γεωργιες...παντα με υγεια παιδια!!!!

giaxy είπε...

Χρονια πολλα χριστος ανεστη με υγεια

Λευτερης είπε...

Χριστός Ανέστη. Χρόνια Καλά και πολλά στην Γεωργία και Γιώργο.
Οστιν χιλιόχρονος, πάντα επιτυχίες.

michele είπε...

Xριστός Ανέστη ! Χρόνια πολλά ,ιδιαίτερα στους Γιώργηδες της Ελευθερης Γνώμης Austin,profit dimitriadis,ποιον ξεχνάω να φανερωθεί αμέσως!!

hippy είπε...

Kαλησπέρα

πολλές Αναστάσεις εύχομαι να ζήσουμε κι αν είναι δυνατόν μια άμεσα. Πριν το καλοκαίρι (που λέει ο λόγος).

Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες, όλα να πάνε κατ΄ευχήν, ρόδινα κ δεξιά ιδιαίτερα στον μικρό φίλο μου Γιώργο Austin.